restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ סוייד: למנוע נישול הבדואים מאדמותיהם בנגב

5 בדצמבר 2011

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה ביום שני, ה-5 בדצמבר, בהצעות חוק להסדרת הרעייה בשטחי ציבור, שנועדו להסדיר את השימוש בשטחי מרעה לצורך שמירה על מקרקעי הציבור, השטחים הפתוחים והיערות. במסגרת הדיון הכינה הוועדה את הצעת הממשלה בנושא לקריאה שנייה ושלישית, ובמקביל דנה בהצעות דומות של חברי הכנסת אורי אריאל ושי חרמש שאוחדו עם הצעת החוק הממשלתית.

במהלך הדיון הביע ח”כ חנא סוייד (חד”ש) הביע חשש ממצב שבו קק”ל תקבל אדמות בנגב ובגליל ולא תקצה אותם לערבים. כמו כן הוא התייחס לבעיית היישובים הלא מוכרים בנגב ואמר כי “צריך לוודא שהחקיקה לא תהווה שוט נגד הבדואים בנגב”. ח”כ דב חנין הוסיף: “האוכלוסייה הערבית בנגב היא רבת מימדים וצריך להיזהר ממלך שירע עוד יותר את מצבם הקשה – צריך להסדיר את האופן שבו האוכלוסייה הזו תוכל להמשיך להתפרנס ממרעה”.

ח”כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) ביקש להוסיף סעיף שיאפשר לרועה לבנות במקום גם “מבנה זמני למגורים” שלו ושל בני משפחתו. ח”כ מילר הסביר כי לפי הצעתו הסעיף יכלול המלצה בלבד, והבנייה תעשה רק בכפוף לאישורים והיתרים לפי חוק התכנון והבנייה. נציגת משרד המשפטים, אביטל שטרנברג, אמרה כי הממשלה מתנגדת להצעה של ח”כ מילר אם מטרתה היא להתיר בנייה זמנית על השטח לרועה ובני משפחתו. “ההצעה סותרת באופן חזיתי את הליכי התכנון ועוקפת גם צורך במכרז למגורים – זה נושא חדש”, אמרה. ח”כ חנין אמר כי יאמץ את הטענה של נושא חדש במידה וההצעה תעלה על סדר היום של הוועדה.

חגית הלמר מהחברה להגנת הטבע אמרה כי החברה מתנגדת להצעה של ח”כ מילר: “גם אם יש צורך למצוא פתרון לשמירה על העדרים, אסור שזה יהווה מסלול להכשרת התיישבות בודדים”. נציגת המשרד להגנת הסביבה, טל רותם, התנגדה גם היא להצעה ואמרה כי צריך לבחון את ההשלכות הסביבתיות של הקמת מבנים זמניים, והאם זה נכון שהחטיבה להתיישבות היא שתקים אותם ולא גוף אחר.