restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עיר לכולנו: דרושה תוכנית לקליטת הפליטים בתל-אביב

8 ביוני 2010

תנועת עיר לכולנו בת”א פרסמה הודעה לגבי מצב הפליטים בדרום ת”א, וקראה לראש הממשלה ולראש עיריית ת”א, רון חולדאי, לקדם בהקדם מדיניות בנושא: “תנועת עיר לכולנו רואה בדאגה את המצב בשכונות דרום תל-אביב, שבהן צעירים מבקשי מקלט ממדינות אפריקה מסתובבים ברחובות כשהם נטולי מסגרת ומחוסרי רישיון לעבוד או ללמוד. בהיעדר טיפול נאות בהם, חלק מהצעירים הללו מידרדרים לסמים ואף לפשע ומהווים עול על שכונות המוחלשות גם כך. למדינת ישראל ולעיר תל אביב-יפו בפרט חובה מוסרית לקלוט פליטים, אך כל עוד שוק הנדל”ן ה’חופשי’ הוא זה שקובע היכן יתגוררו פליטים ומבקשי מקלט, וכל עוד העוני והאפליה ממשיכים לדכא את מחירי הנדל”ן בדרום העיר, העול ימשיך ליפול באופן בלתי-מאוזן ובלתי-צודק על תושבי הדרום. מכאן החשיבות העצומה – לפליטים עצמם ולקהילות הקולטות – של גיבוש מדיניות והקצאת משאבים בנושא הפליטים, ברמה הלאומית והעירונית כאחד.

“עיר לכולנו קוראת לראש הממשלה לגבש בהקדם מדיניות בנושא הפליטים, אשר תגדיר מיהו פליט ותאפשר לפליטים מוכרים להתפרנס כחוק, תעצב מנגנון לבדיקת מעמדם של מבקשי מקלט, ותספק מגורים ורווחה כראוי למבקשי מקלט במשך הליך המיון, בפרט כאשר מדובר בקטינים.

“יתר על כן, עיר לכולנו קוראת לראש העירייה לגבש בהקדם תכנית בנושא הפליטים המגיעים לתל אביב-יפו. על תכנית זו להבטיח מגורים ורווחה כראוי למבקשי מקלט – למשל באמצעות הקצאת דיור מוגן – ובמיוחד לטפל בצרכיהם המיוחדים לחינוך, הגנה והכוונה של ילדים וצעירים פליטים. על תכנית זו לקחת אחריות פעילה על חלוקה הוגנת של נטל הקליטה של פליטים ברחבי העיר, הן באמצעות העברת תקציבים נוספים למוסדות חינוך ורווחה באזורים מוחלשים הקולטים פליטים, הן באמצעות ייזום ועידוד של דיור, חינוך ושאר שירותים לפליטים בשכונות המבוססות בעיר, והן באמצעות לקיחת אחריות על ביטחונם האישי של תושבי הדרום, ותיקים וחדשים כאחד.

“אנו מאמינים שסביב הדרישות ההוגנות הללו ניתן לפתוח ברב-שיח פורה. אנו קוראים לוועדים ולארגונים הפעילים בשכונות הדרום, כמו גם לארגוני הפליטים ולארגונים המסייעים להם, להצטרף אלינו לרב-שיח הזה, שבו נדון בדרכים להיאבק יחד למען זכויותינו ולשמר את המסורת והמגוון האנושי של שכונותינו”.