restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נתניהו מבטיח לחוקק חוק שחוקקה כבר תמר גוז’נסקי

8 באוגוסט 2011

מאת איתן קלינסקי

שלפן מהמותן, לצערי, כך מצטייר ראש הממשלה. נראה, שהוא הושפע ממצעד העגלות של אלפי אימהות ברחבי הארץ. תגובתו של ראש הממשלה, שצריך לחלץ את האימהות מנטל כבד של תשלומים, המסתכמים באלפי שקלים לחודש למעונות. “יש לשקול לחוקק חוק, שישלב את ילדי ישראל בני שלוש במסגרת חוק חינוך חובה חינם”. אמר. חזר ואמר. אמר וחזר.

כמה מצער שביבי יודע, שקיים כבר חוק חינוך חובה חינם לגילאי שלוש-ארבע בספר החוקים של מדינת ישראל. 12 שנים החוק הזה שחור על גבי לבן כתוב בספר החוקים של מדינת ישראל. חברת הכנסת תמר גוז’נסקי מסיעת חד”ש הצליחה להעביר את החוק כבר בשנת 1999, אבל כל שנה החוק מתמוסס ומתאדה בחוק ההסדרים העמוס לעייפה, שמעטים הם חברי הכנסת כמו דב חנין, המודעים לכל חוק וחוק הנכנס לבית הקברות של חוק ההסדרים במצגת הצבעות אוטומטיות של משמעת קואליציוניות.

אם כן אני מוצא לנכון לשלוח תזכורת קצרה לראש ממשלתי על חוק, שהוא מתיימר לחוקק, ולמעשה יש לו מקום של כבוד בספר החוקים של מדינת ישראל בזכות חברת כנסת לשעבר מסיעת חד”ש, העונה לשם תמר גוז’נסקי ואגב התקבל ברוב קולות סוחף.

משנת 1985 עד 1999 חוק ההסדרים היה בית קברות לכל ניצוץ של חוק חברתי עקב העלויות הכספיות שלו. בשנת 1999 הצליחה חברת הכנסת תמר גוז’נסקי לחוקק חוק אחד שפרץ את חוק ההסדרים, לפיו בהדרגה תוך עשר שנים תתחייב הממשלה להתחיל ליישם את חוק חינוך חובה חינם בשכונות ובישובים חלשים גם לילדים בגילאים שלוש-חמש. בשלבים יעפיל מעלה למרכזים יותר מבוססים במהלך אותן עשר שנים. החוק חוקק, אבל רק פירורים ננסיים ממנו יושמו בכמה שכונות מצוקה. ליישום השערורייתי שותפים ואחראים הליכוד וגם מפלגות כמו: קדימה, העבודה, ישראל ביתנו וכל המפלגות הדתיות, שהצביעו בעד חוק ההסדרים.

החוק של תמר גוז’נסקי, שהתקבל בכנסת ברוב קולות, נועד לתת מענה לטענת המחסור בתקציב, כיוון שהוא לא דרש ביצוע מיידי, אלא קבע, שהממשלה חייבת ליישם אותו בהדרגה ולהשלימו מיום קבלת החוק בשנת 1999 תוך עשר שנים עד שנת 2009. הממשלה החליטה להתחכם: החוק עבר בכנסת, והאוצר החליט לקבור אותו. שנה אחת, שהחוק לא נקבר בהצבעות האוטומטיות בעקבות יוזמה של סיעת חד”ש, היה בשנת 2001. באותה שנה נהנו ממנו מספר קטן של יישובים חלשים. משנת 2001 ועד 2011 חוק ההסדרים קבר עמוק את החוק של תמר גוז’נסקי. באותה תקופה שרי האוצר היו משתי מפלגות: הליכוד וקדימה, וביניהם היה גם שר אוצר בשם ביבי נתניהו בכבודו ובעצמו.

חודש ספטמבר מתדפק על השער. הילדים חוזרים בקרוב לגנים וההורים ישלשלו בין 2500 שקל ל-3500 שקל וייענשו בתשלום של כ-6000 שקלים אם יש להם שני ילדים, כאשר קיים חוק שהתקבל בכנסת לפני 12 שנים האוסר בשנת 2011 לשלם את התשלום הזה. למעשה משנת 2009 אסור היה לגבות כספים מההורים עבור ילדיהם המתחנכים במעונות.

רוב ההורים, שישלמו בספטמבר את סכומי העתק למעונות כבר בראשית ספטמבר השנה, היו נערים ונערות לפני 12 שנים, כאשר תמר גוז’נסקי הצליחה להעביר את החוק, המשלב ילדים בגיל שלוש עד חמש בהדרגה במשך עשר שנים בחוק חינוך חובה חינם. מאז 2009 ההורים משלמים אלפי שקלים כל חודש עקב קבורת החוק על-ידי חוק אחר הנקרא חוק ההסדרים. אנחנו המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון ובאופן הכי דמוקרטי קיבלנו על עצמנו מנגנוני קבורה לדמוקרטיה. משכן הדמוקרטיה מחוקק חוקים, שאינם זוכים לחיים ולמרבה הצער הם עדויים בתכריכים.

יושבי המאהלים בכל הארץ, אל תתפשרו!!! ברשימת הדרישות שלכם חייבת לעלות הדרישה, שייושם מייד חוק חינוך חובה חינם לילדים בגילאי שלוש עד חמש, שהכנסת חוקקה כבר בשנת 1999. החוק של תמר גוז’נסקי חייב לקרום עור וגידים.

המאמר פורסם באתר הגדה השמאלית