restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

20 אלף מפגינים בת”א: הממשלה מטביעה את כולנו

5 ביוני 2010

כ-20 אלף איש נכחו בשבת (ה-5 ביוני) בתהלוכת השמאל בת”א נגד המדיניות המסוכנת של ממשלת ביבי-ברק-ליברמן, באחת מההפגנות הגדולות ביותר שנראו בשנים האחרונות. ההפגנה – שהתחילה בצעדה מכיכר רבין והסתיימה בעצרת ברחבת מוזיאון ת”א – נערכה ביוזמת חד”ש, מרצ, שלום עכשיו, רופאים לזכויות אדם וארגוני שלום נוספים במחאה על ההשתלטות האלימה של צה”ל על משט הסיוע לעזה ולציון 43 שנים לכיבוש, וקראה לציבור לחזור לשפיות ולהציל את החברה הישראלית. בין משתתפי העצרת: יו”ר חד”ש ח”כ מוחמד ברכה, ח”כ דב חנין (חד”ש), ח”כ חיים אורון, ח”כ ניצן הורוביץ, ח”כ אילן גילאון (מר”צ), ח”כ לשעבר תמר גוז’נסקי, מזכ”ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב בדימוס, השופטת סבניוה רוטלוי.

כ-100 פעילי ימין התגודדו מול ההפגנה ורשמו כמה ניסיונות אלימים לפרוץ לתהלוכה. באחת מהתקריות זרקו אנשי הימין רימון עשן אל עבר המפגינים. מזכיר סניף חד”ש בתל אביב, יואב גולדרינג, אמר בתגובה כי “גם רימוני עשן לא יעצרו אותנו”. כמו כן, לאחר ההפגנה תקפו מספר פעילי ימין את אורי אבנרי, שבהתערבות המשטרה יצא ללא פגיעה.


צילומים: יונתן ליבנה, מיכל בר-אור, איתמר ברודרסון-ויצמן

הסופר ניר ברעם אמר בעצרת הסיום: “באנו הנה הערב ערבים ויהודים כי החלטנו להפסיק לפחד. אנחנו רוצים מדינה דמוקרטית, חופשית, שבה ערך השוויון של כל אזרחיה עומד מעל לכל עיקרון אחר. וכן, אנחנו כאן כי אנחנו קשורים למקום הזה בכל נפשנו, ומוכנים לעשות הכול כדי להפוך את ישראל לדמוקרטיית אמת, חופשית, ובעיקר חסרת פחד. מדינה שהיא בית לכולנו”.

אלישבע מיליקובסקי (פעילת שמאל ומפעילי מאבק שייח’ ג’ראח) קראה מעל הבמה לעמידה משותפת יהודית-ערבית, של גברים ונשים מול הימין: “העמידה המשותפת הזאת מתרחשת גם כאן היום בתל אביב, והיא צריכה להמשיך, להתרחב ולצמוח בכל רחבי הארץ, בכל מקום בו הימין מדכא, מפריד, מחליש ופוגע. הימין מנסה להפריד ולבודד אותנו. אנחנו ממשיכים להתעקש לעמוד ביחד!”.

אמג’ד שביטה (מראשי חד”ש ומזכיר ברית הנוער הקומוניסטי) אמר מעל הבמה: “יש כאן בקהל מגוון גדול מאוד של דעות, אמונות, וסיפורי חיים. אבל כולנו הגענו לכאן הערב כדי להגיד שמעכשיו אנחנו כותבים את הסיפור שלנו ביחד. לא עוד מלחמה, אלא מאבק משותף על האינטרס המשותף לכולנו, האינטרס המשותף לכולנו בשלום, האינטרס המשותף לכולנו בפינוי כל ההתנחלויות, האינטרס המשותף לכולנו בהסרת המצור על עזה, האינטרס המשותף לכולנו בשחרור האסירים הפוליטיים וגלעד שליט, האינטרס המשותף לכולנו בישראל דמוקרטית המכבדת את זכויות המיעוט הערבי. האינטרס המשותף של כולנו בחיים”.

צלי רשף (ממיסדי שלום עכשיו) אמר מעל הבמה: “צריך לומר לממשלה: העולם כולו אינו נגדנו. העולם כולו הוא נגד המדיניות שלכם. נגד מדיניות הכוח והטפשות. אנחנו מאמינים שיש דרך אחרת. אנחנו מאמינים שיש פיתרון של שלום, כבוד הדדי, שויון בין אדם לאדם, בין יהודים לערבים, פתרון של שתי מדינות לשני עמים, פיתרון בירושלים בירת שתי המדינות ושני העמים”.

המארגנים הופתעו מעוצמת ההתגייסות להפגנה: “ההתייצבות של המוני המפגינים הערב משקפת שינוי כיוון שמתרחש בחברה הישראלית. הציבור מבין שהממשלה הנוכחית מובילה אותנו בדרך ללא מוצא ורבים חשים צורך לצאת לרחובות לפני שיהיה מאוחר מידי.”

ח”כ מוחמד ברכה, יו”ר חד”ש, אמר: “הביקורת על הקיפאון המדיני, על העמקת הכיבוש ועל ההכנות למלחמה מתרחבת בישראל אל מעגלים הולכים וגדלים שמאסו בדרכם של ברק, ליברמן ונתניהו. למול הסכנה הפאשיסטית המאיימת על החברה הישראלית אנחנו הולכים להפגנה הזו בראש מורם. אנחנו לא ניתן לימין המטורף לדחוק את השמאל ואת האוכלוסיה הערבית לבידוד פוליטי. המאבק היהודי-ערבי נגד הכיבוש, הדיכוי והמצור ינצח. יחי המאבק המשותף למען השלום”.

ח”כ ד”ר דב חנין (חד”ש): “ישראל נמצאת על פרשת דרכים. ממשלת נתניהו – ברק מסרבת להעלות על דרך השלום ומובילה להתדרדרות מסוכנת. אותם אנשים ששלחו חיילים להשתלט על הספינות באמצע הלילה הם העלולים לשלוח את ישראל ל מלחמה חדשה ונוראה. מול מדיניות הסירוב וההתנחלויות, מול הגל העכור המאיים על המרחב הדמוקרטי, אנחנו חייבים להתייצב מאוחדים, יהודים וערבים. צריך להקים חזית רחבה להצלת החברה הישראלית והאזור כולו מהסכנות הקשות. ההפגנה הערב היא צעד חשוב בכיוון הקמתה של חזית כזו”.