restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המשטרה התקפלה ונתנה אישור: מאות השתתפו בעצרת הנכבה שנערכה באוניברסיטה תל-אביב

15 במאי 2024

מאות סטודנטים ערבים ויהודים לקחו חלק בצהריים (רביעי) בעצרת לציון יום הנכבה שנערכה בכניסה לאוניברסיטת תל אביב ביוזמת תא הסטודנטים של חד”ש. בניגוד למה שהיה ב-11 השנים האחרונות, המשטרה הודיעה תחילה כי לא תאפשר את קיומה, וחזרה בה לאחר פנייה לבג”ץ והפצרות נשיא האוניברסיטה פרופ’ אריאל פורת. מולה נערכה מחאה נגדית של עשרות תומכי התנועה הפשיסטית אם תרצו.

תחת אבטחה כבדה של שוטרים רבים, בנוסף לשתי מכת”זיות שהוצבו בשערי האוניברסיטה, המשתתפים ציינו את יום הנכבה. המפגינים – בהם היו מזכ”ל מק”י עאדל עאמר, חברי הכנסת עופר כסיף ועאידה תומא-סלימאן ומזכיר חד”ש אמג’ד שביטה – הניפו שלטים עם הקריאות “צאו מעזה ורפיח”, “אין דמוקרטיה עם כיבוש”, “הפסקת אש עכשיו” ו”עצרו את רצח העם בעזה”. אל הסטודנטים הצטרפו גם מרצים המלמדים בקמפוס ברמת אביב. עם זאת, לרבים לא ניתנה האשפרות להצטרף לעצרת בגלל ששערי קמפוס נסגרו במהלכה.

בתום העצרת, שהסתיימה ללא אירועים חריגים, מסר ח”כ כסיף: “השתתפתי באירוע לציון יום הנכבה השנתי באוניברסיטת תל אביב, תחת איומי הימין המשיחי, רדיפות המשטר ובצל המלחמה על עזה. עמדנו יהודים וערבים יחד, לסיום שפיכות הדמים, לסיום המלחמה והכיבוש הארור, למען זכותו של העם הפלסטיני בהגדרה עצמית ולמען עתיד משותף המבוסס על צדק ושלום אמת”. מאוניברסיטת תל אביב נמסר כי “בהתאם לחוק במדינת ישראל, זכות ההפגנה נתונה לכל אזרח, יהודי או ערבי, ימין או שמאל. תלמידינו מתא חד”ש פנו בשבוע שעבר למשטרה וביקשו להפגין הפגנה שקטה מחוץ לשערי האוניברסיטה, כפי שהם עושים מדי שנה. המשטרה אישרה את הבקשה בכפוף למגבלות שיאפשרו את השמירה על שלום הציבור”.

כשלוש שעות לפני העצרת בג”ץ אמור היה לדון בעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח נגד המשטרה שסירבה לאשר את העצרת לציון יום הנכבה בכיכר אנטין. האגודה לזכויות האזרח הגישה את העתירה בדרישה שהמשטרה תנמק את ההחלטה, שנמסרה למארגני העצרת בעל-פה וללא נימוק רשמי.

אך אמש הודיעה המשטרה במפתיע שהאישור ניתן אך תוך הצבת תנאים ובהם איסור הנפת הדגל הפלסטיני. לדברי עו”ד רעות שאער מהאגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה: “הפעלת הלחץ על המשטרה באמצעות ההליך המשפטי הובילה לחזרת המשטרה מעמדתה, ולאישור ההפגנה מחוץ לאוניברסיטה, כפי שראוי היה לעשות מלכתחילה. מדובר במקרה נוסף של ‘שיטת מצליח’ שמטרתה לגרור רגליים עד ערב ההפגנה, ולבסוף לאשר אותה במטרה למנוע ביקורת שיפוטית על ההחלטות הבלתי חוקיות של המשטרה.”

הערב יתקיים טקס יום הנכבה נוסף של לוחמים לשלום. מהארגון הישראלי-פלסטיני נמסר כי מטרתו “לשחרר אותנו מהכלא המנטלי של המצב הנוכחי. אנו כלואים במצב ביניים של דיכוי ואלימות שנדמה כאילו תמיד היה ותמיד יהיה. מטרתנו היא להדגיש שהמציאות הנוכחית של שכול ונישול אינה גזירת גורל בלתי-נמנעת, אלא תוצאה של בחירות אנושיות. אם נתבונן בבחירות האלה ותוצאותיהן כמות שהן, נוכל לבחור אחרת, לשבור את התבנית הנוכחית ולעצב עתיד טוב יותר.” הטקס המקוון יתקיים בשעה 20:00.

אתמול אלפים השתתפו בצעדת השיבה לציון הנכבה “בעת שישראל מבצעת נכבה שנייה נגד עמנו בתמיכה אמריקאית”. התהלוכה יצאה בשעות הצהריים מהכניסה המזרחית של העיר שפרעם לכפרים הושה ואל-קסאיר, שנהרסו ב-1948 ותושביהם גורשו. בסוף הצעדה נערכה עצרת בהשתתפות ראשי החברה הערבית והופעות של תאמר נפאר ועלאא עזאם.

 

עוד בנושא:

צעדת השיבה השנתית תתקיים בשפרעם; ברביעי: דיון בבג"ץ על אירוע הנכבה באונ’ תל-אביב