restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מועמד הימין הקיצוני שקיבל את תמיכת הבורגנות הגבוהה זכה בבחירות לנשיאות ארגנטינה

20 בנובמבר 2023

מועמד הימין הקיצוני והבורגנות הגבוהה, חבייר מיליי, נבחר לנשיאות ארגנטינה הלילה (שני). מיליי הביס את שר האוצר סרחיו מאסה מהקואליציה “האיחוד למען המולדת” של המפלגה הפרוניסטית והשמאל עם 56% מהקולות לעומת 44%.  בין מברכיו הראשונים למיליי: נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ שאמר כי הוא “יעשה את ארגנטינה שוב גדולה”.

מיליי, הידוע בכינויו “אל לוקו” (המשוגע), מגדיר את עצמו “אנרכו־קפיטליסט”, והוא אחד ממעריציו של טראמפ ושל נשיא ברזיל לשעבר ז’איר בולסונרו. הוא הכריז על כוונתו לקצץ בהוצאות ציבוריות, לצמצם במחצית את מספר משרדי הממשלה, לסגור את הבנק המרכזי, להפריט את האוניברסיטאות, את מערכת החינוך ואת הרפואה הציבורית; ולהחליף את המטבע המקומי בדולר האמריקאי. הוא גם מתנגד לחינוך מיני, לעמדות פמיניסטית ולהפלות – שהן חוקיות בארגנטינה. הוא הגדיר את רעיון הצדק החברתי “סטייה” והוא חולק על התפיסה שלפיה בני האדם גרמו למשבר האקלים. הוא אף כינה “קומוניסט” את האפיפיור ממוצא ארגנטיני פרנציסקוס.

מיליי נבחר לפני שנתיים לפרלמנט לאחר שעשה לעצמו שם בנאומי תוכחה זועמים, שתקפו את מה שלדבריו היא “הקאסטה הפוליטית”, והוא צבר תמיכה אצל הארגנטינאים הנאבקים “לגמור את החודש”, בייחוד גברים צעירים ועובדים לא מאורגנים, על רקע האינפלציה הגבוהה והפיחות הדוהר. המצע שלו גם קרא לעיצובה מחדש של התרבות הארגנטינית, והוא התנהל כלוחם צלב נגד כוחות הרשע של הסוציאליזם, מבית ומחוץ. כמו כן, הבטיח לנתק קשרים דיפלומטיים עם ברזיל, שכנתה של ארגנטינה, כי “צועדת לעבר הסוציאליזם בהנהגת הנשיא ‘לולה’ דה סילבה”. נשיא קולומביה גוסטבו פטרו אמר כי “זה יום עגום לאמריקה הלטינית”. לדבריו “הימין הקיצוני נחל ניצחון בארגנטינה. לניאו-ליברליזם אין מה להציע לחברה, הוא אינו מסוגל לתת מענה לבעיות הנוכחיות של האנושות”.

מאסה זכה בחודש שעבר בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות. מאסה גם זכה לרוב בקרב כחצי מיליון אזרחי ארגנטינה המתגוררים מחוץ לגבולותיה. אז, בניגוד לתחזיות הסקרים, מיליי הגיע שני אחרי מאסה — עם 30% לעומת 37%. יצוין שבשגרירות ארגנטינה בישראל רשומים כ-15 אלף בעלי זכות בחירה, שלא יכלו להצביע בגלל המלחמה, בדומה לארגנטינאים תושבי אוקראינה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124819