restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מועצת הביטחון: יש לשחרר את החטופים ולהפסיק את הלחימה בעזה; ח”כ עודה קורא להיאבק לסיום המלחמה

11 ביוני 2024

מועצת הביטחון של האו”ם אישרה אמש (שני) הצעת החלטה של ארה”ב לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס ולהפסקת המלחמה ברצועת עזה. 14 מדינות הצביעו בעד ההצעה, רוסיה נמנעה, ואף מדינה לא התנגדה. ההצעה נתקלה בביקורת מצד ממשלת הימין בישראל בשבוע האחרון, בגלל שהיא כוללת את הפסקת המלחמה תמורת שחרור החטופים, עמדה שממשלת נתניהו מתנגדת לה באופן גורף.

יצוין שבהצעה האמריקנית נכתב כי חברות המועצה “מדגישות את החשיבות של דבקות הצדדים בתנאי הצעה זו לאחר שיוסכם עליה וקוראות לכל המדינות החברות והאו”ם לתמוך ביישומה”.

עוד המועצה דוחה “כל ניסיון לשינוי דמוגרפי או טריטוריאלי ברצועת עזה, לרבות פעולות המצמצמות את שטחה של עזה, כגון דרך מוסד הקבע באופן רשמי או לא רשמי של מה שנקרא אזורי חיץ”. בנוסף מודגשת מחויבותה הבלתי מעורערת של מועצת הביטחון להשגת החזון של פתרון שתי מדינות באמצעות משא ומתן שיביא למצב שבו שתי מדינות דמוקרטיות, ישראל ופלסטין, חיות זו לצד זו בשלום בגבולות בטוחים ומוכרים, בהתאם לחוק הבינלאומי והחלטות האו”ם הרלוונטיות. “במסגרת זו מודגשת החשיבות של איחוד רצועת עזה עם הגדה המערבית תחת הרשות הפלסטינית”. כל אלה עמדות המנוגדות למדיניות ממשלת נתניהו.

ההחלטה מחזקת את המתווה שהציג נשיא ארה”ב ג’ו ביידן: שחרור החטופים תמורת הפסקת המלחמה. ההחלטה גם קוראת לחמאס במפורש לאמץ את המתווה שהארגון נמנע עד כה מלהתייחס אליו באופן רשמי. ברשות הפלסטינים בירכו על ההחלטה ומסרו כי הנשיא מחמוד עבאס “תומך בכל החלטה שקוראת להפסקת אש מיידית בעזה ושומרת על אחדות האדמה הפלסטינית”. גם החמאס בירך על ההחלטה ומסר כי הוא מוכן לשתף פעולה עם המתווכות למען יישום העקרונות של ההצעה שאושרה. עוד בהצהרת חמאס: תמיכה בהדגשים שניתנו בהחלטת מועצת הביטחון בנוגע להפסקת אש קבועה בעזה, נסיגה מוחלטת של כוחות הכיבוש מהרצועה, חילופיי שבויים, שיקום, החזרת העקורים העזתים למקום מגוריהם, ודחייה של כל שינוי גיאוגרפי ברצועה, לרבות צמצום שטחה. עוד בירכו על הסעיף שעוסק ב”הכנסת הסיוע הדרוש לאנשינו ברצועה”. בעקבות החלטת מוצעת הביטחון, יו”ר חד”ש-תע”ל, ח”כ איימן עודה צייץ: “אפילו ארה”ב בעד הפסקת המלחמה. נשארו רק ישראל ומיקרונזיה. אני קורא לציבור הרחב להיאבק למען סיום המלחמה, למען עסקת חטופים שבויים ולהפלת ממשלת הדמים”.

בתוך כך, על פי דיווח ששודר אתמול ברשת אן.בי.סי ממשל ביידן שוקל לקדם עסקה חד-צדדית עם חמאס לשחרור חטופים בעלי אזרחות אמריקאית, במקרה שהשיחות עם ישראל ייכשלו. גורמים אמריקאיים שצוטטו ברשת אמרו כי עסקה שכזו תבוצע בתיווך קטארי ולא תכלול את ישראל, אולם לא ציינו מה הציעה ארה”ב בתמורה לחטופים. לפי אחד הגורמים, עסקה כזו תחליש את הקשר בין ארה”ב לישראל ותפעיל לחץ נוסף על נתניהו, דבר שעלול להוות תמריץ לחמאס לקבל את ההצעה האמריקאית.

 

עוד בנושא:

שביתה של הסטודנטים באוניברסיטאות למען עסקת החטופים; שיירת מחאה מצומת עמיעד לקריית גת