restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מתנחלים בזזו והשחיתו מזון המיועד לעזה לעיניי חיילים, פעילות שלום הותקפו ושתי משאיות הוצתו

14 במאי 2024

לאחר ביזת המתנחלים והצתת משאיות הסיוע אתמול (שני), חיילים אבטחו הבוקר משאית אחת שעשתה את דרכה לרצועת עזה. לשם כך נסגר כביש 35 בקרבת ההתנחלות אדורה בשטחים הפלסטינים הכבושים. כמו כן, במשטרה ובצבא הטילו זה על זה את האחריות לפגיעה במשאיות.

עשרות רבות של מתנחלים ואנשי ימין קיצוני בזזו אתמול את משאיות הסיוע ההומניטרי שעשו דרכן לרצועה דרך מעבר תרקומיא שסמוך לחברון. הסיוע ההומניטרי נחסם בשתי נקודות באזור דרום ומערב הר חברון – סמוך למחסום תרקומיא וליד ההתנחלות נגוהת. לאחר שנחסמו ונבזזו, שתי משאיות הוצתו ליד מחסום תקרומיא.

שתי פעילות שלום ניסו להפסיק את השחתת מוצרי המזון המיועדים לעזה וספיר סלוצקר עמראן מסרה: “עשינו מה שיכולנו כדי לעצור מאות מתנחלים להשמיד מזון שהיה אמור להאכיל עשרות אלפים בעזה. לא אכפת לי מהסימנים הכחולים ומהשריטות ולא אכפת לי מהסטירה המצלצלת שהעיף לי אחד המתנחלים. בחיים לא דמיינתי שאראה המון אדם משליך על הרצפה אוכל שנועד עבור אנשים רעבים. מילדות וגם היום, אם נופלת לי חתיכה של לחם על הרצפה, אני מרימה ומנשקת; ככה חינכו אותי”.

יצוין שהפעילות חממי טביב וסלוצקר עמראן ביקשו את עזרת כוחות הביטחון שהיו במקום ואוימו בסכינים. כאמור, אחד מהמתנחלים אף תקף את סלוצקר עמראן ונתן לה סטירה, אבל השוטרים הבריחו אותו מהמקום ואף סירבו לעכב אותו ולאחר מכן הוא חזר להרס המזון בגיבוי המשטרה.

סלוצקר עמראן פרסמה הודעה ברשתות החברתיות לפיה “למרות שכל האירוע התחיל כבר בשעה 10:00 בבוקר, במשטרה לא קראו לכוחות נוספים ולא ניסו לחסום את הגעתם של העבריינים, כולל קטינים ומתנחלים חמושים. אחרי הסיבוב הראשון, המתנחלים נסעו למחסום שקף בניסיון לעצור משאיות נוספות. בזמן הזה סייענו לנהגי המשאיות להעמיס מחדש את הציוד על המשאיות, לפני שיחזרו בחזרה לנקודת היציאה שלהן. לאחר כשעה, הגיעה קבוצה גדולה של קרוב ל-150 איש, כולל קטינים, ואז הצליחו לפרק ולהרוס את כל הסחורה שעוד היתה על המשאיות בסכינים, חתיכות עץ חדות וגם גזרנים, השחיתו ציוד ואיימו על הפועלים הפלסטינים. בכל אותו זמן לא ראינו מעצר אחד וכל מה שנעשה היה הרחקה חסרת תועלת של בודדים, שחזרו מיד לאחר מכן להמשיך בהרס”.

“היום היינו רק שתינו, בפעם הבאה אנחנו חייבות להגיע בעשרות ומאות לעצור את מעשי השנאה הפושעים האלו, שגורמים גם הם להמשך המלחמה האלימה בעזה, מסכנים את החטופים ואת כולנו. המתנחלים אומרים שהם רוצים ללחוץ על החמאס בחרפה הזו, אבל אין שום הצדקה להשמדה של מזון בסיסי עבור חפים מפשע, זהו מעשה של נקמה והרעבה. חזרנו חבולות, אבל לא נעמוד מנגד”, הבטיחה.

מבצלם נמסר כי הביזה נמשכה שעות, “לעיני חיילים ושוטרים, כמו גם אנשי הביטחון במעבר, שלא נקפו אצבע כדי להפסיק את השחתת המזון. ההתנהלות הזאת של הרשויות הישראליות מפירה ברגל גסה את צווי הבינים של בית הדין הבינלאומי לצדק, שדרשו מישראל לאפשר אספקת סיוע הומניטרי לעזה”.

לדברי ח”כ עופר כסיף (חד”ש): “פשיסטים צמאי דם עוצרים משאיות סיוע לאנשים המורעבים של עזה, משחיתים וזורקים את המזון החיוני והמצרכים המיועדים לילדים הגוועים שם, וקוראים להמונים לבוא ולגנוב אותם. וכל זאת מול עיני המשטרה האוהדות ובגיבויה. גם מהאלימות והאיומים בנשק שהפנו הפורעים נגד פעילי השלום התעלמה מיליציית השר הגזען במפגיע. מצד שני, משפחות חטופים ומפגינים נגד המלחמה מוכים, נדרסים ברגלי סוסים, סופגים בואש ומכת”זיות ונעצרים, בידי אותה מיליציה שמחבקת את הפורעים המתנחבלים. כך נראה פשיזם, כך נראית ממשלת הפסיכופת”.

חברה לסיעה, ח”כ עאידה תומא-סלימאן, מסרה “בחסות המשטרה והצבא ובאחריות ממשלת הפשיזם והדמים, קבוצה של מורעלים תוקפים את משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה ומרוקנים אותם לאדמה! מוצאים את היצרים הכי נחותים של שנאה ונקמה! זה נמשך כבר שבועות ונגד ההבטחות הישראליות לבית הדין הבינ״ל להקלה בהכנסת הסיוע. הרעבה היא פשע מלחמה!”.

ארגונים הבינלאומיים מסרו אתמול כי מאז סגירת מעבר רפיח בידי כוחות הכיבוש  אספקת הסיוע אינה מספקת. “התנאים הקיימים עלולים להחריף את רמות הרעב, הקטסטרופליות מלכתחילה, שעימן מתמודדת האוכלוסייה”, הדגישו.

ארגון הבריאות העולמי דיווח בשבוע שעבר כי עד עתה אושפזו בשלושה מרכזים הפועלים בעזה 58 ילדים הסובלים מתת-תזונה חריפה מלווה בסיבוכים. לדברי כוח המשימה לענייני תזונה, לפחות 70,583 ילדים בני 6 חודשים ועד גיל 5 עברו מאז אמצע ינואר בדיקת סקר של היקף זרוע, ואצל 5,169 מתוכם אובחנה תת-תזונה חריפה, לרבות 3,986 שאצלם אובחנה תת-תזונה חריפה ברמה בינונית ו-1,183 שאצלם אובחנה תת-תזונה חריפה ברמה קשה.

בתוך כך, מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש, פרסם הלילה הודעת אבל על מות העובד הארגון בידי חיילים ואמר כי הוא מגנה כל מתקפה על צוותי או”ם וקורא לחקירה מלאה. לדברי הצבא התקרית אירעה סמוך למעבר רפיח. ההרוג מירי על רכב של האו”ם בדרום רצועת עזה הוא חבר מחלקת הביטחון והבטיחות של הארגון. בתקרית נפצעה גם אישה באורח קשה. הפגיעה ברכב נעשתה בעת שהשניים היו בדרכם לבית החולים האירופי ברפיח.

כוחות הכיבוש פגעו לפחות שמונה פעמים בשיירות סיוע הומניטרי או במחסני ציוד הומניטרי ברצועת עזה מאז 7 באוקטובר – כך עולה מדו”ח שפרסם הארגון הבינלאומי משמר זכויות האדם. לפי הארגון, תקיפת השיירות נעשתה למרות שהמארגנים תיאמו את נתיב הכנסת הסיוע עם הרשויות בישראל וללא אזהרה מוקדמת מצד צה”ל. בתקיפות אלה נהרגו או נפצעו לפחות 31 בני אדם. לפי נתוני האו”ם, מאז תחילת המלחמה נהרגו 254 עובדי סיוע ברצועת עזה, מהם 188 אנשי סוכנות אונר”א. לפי אונר”א, 169 ממתקניה ברחבי הרצועה ניזוקו כתוצאה מהמלחמה ולפחות 429 עקורים שתפסו בהם מחנה נהרגו.

לדברי משרד הבריאות בעזה, בין ה-7 באוקטובר 2023 ל-12 במאי 2024 נהרגו ברצועה לפחות 35,091 פלסטינים, ו-78,827 פלסטינים נפצעו. יתרה מכך, לדברי משרד התקשורת הממשלתי בעזה וההגנה האזרחית הפלסטינית, כ-10,000 בני אדם נעדרים או קבורים מתחת להריסות בעזה. כן מדווח משרד התקשורת הממשלתי בעזה כי נראה שסך נתוני ההרוגים כוללים יותר מ-14 אלף ילדים ו-9,000 נשים.

משרד הבריאות מתעד את פרטי הזיהוי המלאים של נפגעים ופרסם לאחרונה את החלוקה לקטגוריות של 24,686 מתוך 34,622 ההרוגים שמשרד הבריאות אסף את פרטיהם המלאים, נכון ל-30 באפריל 2024; לדברי משרד הבריאות, על פי דיווחים ההרוגים כוללים 7,797 ילדים, 4,959 נשים, 1,924 קשישים ו-10,006 גברים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129401