restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ראש ממשלת בלגיה התפטר בעקבות תוצאות הבחירות; גידול ניכר בכוחה של מפלגת העובדים

10 ביוני 2024

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו התפטר בעקבות תוצאות הבחירות שנערכו אתמול (ראשון) לפרלמנט הפדרלי, לפרלמנט האירופי ובשלושת המחוזות המרכיבים את המדינה: הבירה בריסל, ולוניה בדרום הדובר צרפתית ופלנדריה בצפון הדובר הולנדית. לדבריו “עבורנו זה היה יום קשה במיוחד, הפסדנו. ממחר אהיה ראש ממשלה לשעבר. אבל הליברלים חזקים, ונחזור”.

מפלגתו הליברלית של דה קרו נחלה כישלון בבחירות כל הפרלמנטים אך דה קרו יישאר ראש ממשלה זמני עד שתקום קואליציה חדשה, הכוללת כיום שבע מפלגות. על פי הפרוטוקול, הוא ימסור את התפטרותו למלך בלגיה פיליפ בארמון המלוכה בבריסל.

בבחירות לפרלמנט הפדרלי שנערכו אתמול “הברית הפלמית החדשה” של הימין הגיעה למקום הראשון עם 17% ומפלגת הימין הקיצוני “הבלוק הפלמי” במקום השני עם 14%. מפלגתו הליברלית של ראש הממשלה היוצא זכתה בכ-10% מהקולות ומפלגת העובדים השמאלית במקום הרביעי אף היא עם 10%. המפלגה הסוציאליסטית הוותיקה זכתה בכ-8% מקולות הבוחרים. בסיעה החדשה של מפלגת העובדים יכהנו 15 חברי פרלמנט – במקום 12 בפרלמנט היוצא. אילו הסיעה הסוציאליסטית ירדה מ-16 ל-12 מושבים. גם בבחירות לפרלמנט האירופי, מפלגת העובדים זכתה לראשונה בשני מושבים, ומפלגת השלטון החדשה, הברית הפלמית, לשלושה.

יצוין שבמחוז בריסל, מפלגת העובדים הפכה לכוח הפוליטי השלישי עם 21% מקולות הבוחרים, לעומת 13% בבחירות שנערכו ב-2019. סיעת המפלגה בפרלמנט המחוזי גדלה מ-10 ל-15 מושבים. עם פרסום תוצאות הבחירות נערכה מסיבה גדולה בהשתתפות פעילים רבים בה הכריז יו”ר המפלגה ראול הדבואו “מפלגת העובדים היא המנצחת הגדולה בבחירות”.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120118