restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אושרה ועדת לחקירת ארגוני זכויות אדם. ח"כ חנין: "מקרתי חי וקיים בי-ם"

5 בינואר 2011

הכנסת אישרה היום חברי כנסת הקמת ועדת חקירה במסורת המקארתיזם לבדיקת מקורות המימון של ארגוני זכויות אדם ישראלים ה”פוגעים בלגיטימציה של ישראל בעולם”. יוזמת ועדת החקירה היא ח”כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), המבקשת לחקור את הארגונים: יש דין, מחסום ווטש, בצלם, עדאללה, שוברים שתיקה ואחרים. “פעילות הארגונים הישראליים הינה בגדר פגיעה חמורה בלגיטימציה של ישראל בעולם. שיתוף הפעולה של ארגונים בינלאומיים וארגונים ישראליים לפגיעה בצה”ל, בחייליו ובמפקדיו חייב להיחקר ולהיפסק”. ההצעה התקבלה בתמיכת חברי כנסת מסיעות ישראל ביתנו, ש”ס, יהדות התורה, הליכוד, האיחוד הלאומי והבית היהודי.

חד”ש קוראת להתגייסות יהודית-ערבית של כל המחנה הדמוקרטי לצעדת חירום במוצ”ש ה-15 בינואר. לחצו כאן לפרטים נוספים.

ח”כ דב חנין הגיב על ההחלטה ואמר: “עד היום חשבנו שהסנטור ג’וזף מקרתי מת בויסקונסין, ארה”ב ב-2 במאי 1957. היום מסתבר שהוא חי וקיים בירושלים. ועדת החקירה שהצליחה ישראל ביתנו להקים היא טריבונל פוליטי המכוון לחקור פעילות פוליטית. זה כבר איננו רק סגנון מקרתיסטי – אותה ועדת חקירה לפעולות אנטי אמריקאיות שניהלה ציד מכשפות של אנשי שמאל בחיים הציבוריים והתרבותיים – אלא ממש העתקה מוחלטת של מודל הפעולה האנטי דמוקרטי, שרשם דפים שחורים בהיסטוריה האמריקאית. עד היום דיברנו על גלישה במדרון חלקלק של סכנות לדמוקרטיה – היום אנו עוברים לצניחה חופשית”.

ארגוני זכויות אדם וזכויות חברתיות ישראלים הגיבו להחלטה ופנו ליו”ר ישראל ביתנו ושר החוץ, אביגדור ליברמן, בדרישה: “זמן אותנו לחקירה”. נציגי 16 ארגוני זכויות אדם פנו לתומכי היוזמה הפשיסטית והכריזו: “אם בצלם, מחסום ווטש ושוברים שתיקה נמצאים על הכוונת – כולנו על הכוונת. רוצים לחקור? תחקרו את כולנו. אין לנו מה להסתיר. אתם מוזמנים לקרוא את הדוחות והפרסומים שלנו, ונשמח אם לשם שינוי תתייחסו באופן ענייני לשאלות שלנו, במקום לנסות לשוב ולהשמיץ אותנו”, הוסיפו.

על ההודעה חתומים הארגונים הבאים: האגודה לזכויות האזרח, במקום, גישה, הוועד הציבורי נגד עינויים, יש דין, המוקד להגנת הפרט, מוקד סיוע לעובדים זרים, מרכז מוסאוא, עדאלה, עיר עמים, קואליציית נשים לשלום, קו לעובד, בצלם, מחסום ווטש, שוברים שתיקה ורופאים לזכויות אדם. “זה לא הצליח בעבר, וזה ייכשל גם הפעם”, כתבו הארגונים בהודעתם. “כשנבוא להיחקר, נזכיר לכם: בדמוקרטיה, ביקורת על מדיניות הממשלה איננה רק עניין לגיטימי – היא צורך מהותי. בדמוקרטיה, לא רודפים את מי ששואל שאלות, אלא בודקים ומקיימים דיון ענייני. בדמוקרטיה, הגנה על זכויות האדם איננה כפופה לעריצותו של רוב פרלמנטרי חולף. זכויות האדם מגינות על כולנו. רמיסתן מסכנת את כולנו”.

חגי אלעד, מנכ”ל האגודה לזכויות האזרח, אמר בתגובה להחלטה: “מה בדיוק סוברים הח”כים של ישראל ביתנו – שבכל פעם שביקורת על מדיניות הממשלה לא תמצא חן בעיניהם, הם יקימו ועדת חקירה או ינסו לקדם חוק לסתימת פיות? באופן קבוע, חברי הכנסת הללו אינם מתייחסים באופן ענייני לביקורת ובמקום להתייחס לגופו של עניין עסוקים בהשמצות. יוזמות ממין זה רק מחריפות את הפגיעה בדמוקרטיה בישראל, ובכך, שומטות את הקרקע מתחת לרגלי כולנו”.