restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אושר בקריאה ראשונה: מענק הסתגלות לאישה היוצאת ממקלט לנשים מוכות

24 ביולי 2012

מליאת הכנסת אישרה ביום רביעי, ה-25 ביולי, בקריאה ראשונה הצעת חוק של חברי סיעת חד”ש למתן סיוע כספי לנשים מוכות. לפי ההצעה שיזם ח”כ דב חנין, מענק ההסתגלות לנשים אשר שהו 30 יום לפחות במקלט יהיה בסכום של 8,000 ₪, ולגבי אישה שילדיה עמה – סכום נוסף של 1,000 ₪ עבור כל ילד. החוק קובע גם שהמענק האמור לא יחשב כהכנסה לעניין פקודת מס הכנסה וחוק הבטחת הכנסה.

בהצגתו את החוק במליאה אמר ח”כ חנין “כניסה למקלט לנשים מוכות מצילה לעיתים את חיי הנשים. אבל חשוב לא פחות לטפל ביכולת לצאת מן המקלט לחיים חדשים. המענק יבטיח לנשים יכולת בסיסית לשקם את חייהן עם היציאה מן המקלט. אישה שנכנסת למקלט לנשים מוכות מחשש לחייה, מגיעה אליו לא אחת, עם ילדיה ועם רכוש מועט אם בכלל. בעקבות כניסה למקלט עשויה האישה לעזוב את עבודתה מחשש לחייה או עקב שהייתה במקלט המרוחק ממקום העבודה.

“היציאה מהמקלט מעוררת קשיים ובהם גם קשיים כלכליים ממשיים, ולעיתים גם נוכח הצורך של האישה למצוא מקום עבודה חדש, לשכור דירה ולרכוש מטלטלין בסיסיים הדרושים לה ולילדיה. הצעת החוק היא חלק מהמערכה שאנו מקדמים להגנתן של נשים במקלטים לנשים מוכות”.

לאחרונה אישרה מליאת הכנסת הצעת חוק נוספת של חד”ש שנדונה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, על פיה אישה הזכאית לקבלת גמלת הבטחת הכנסה, אשר שוהה במקלט לנשים מוכות לתקופה של למעלה מחודש, תהיה זכאית ל-75% מסכום גמלת הבטחת הכנסה. בישראל 13 מקלטים לנשים מוכות, בהם שוהות מדי שנה כ-800 נשים ומעל אלף ילדים.