restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אנשי ‘לה פמיליה’ הגיעו לאוניברסיטת ת”א כדי להכות סטודנטים ערבים; קו חירום של אקדמיה לשוויון

18 במאי 2022

    אנשי הכנופייה הפשיסטית “לה פמיליה” הגיעו השבוע (17.5) לשער השער הראשי של אוניברסיטת תל אביב בכוונה להכות סטודנטים ערבים. בתחילת השבוע (15.5) נערך באותו מקום האירוע השנתי לציון הנכבה. במהלכו, תקפו אנשי אם תרצו את המארגנים, ושלושה סטודנטים ערבים נעצרו בידי המשטרה.

על פי עדות מרצה באוניברסיטה: “הם נצמדו לקרוסלה שבכניסה לקמפוס ודפקו עליה. הם קראו ‘כל השמאלנים זונות’, ‘פלסטין עולה באש’ ו’אנחנו מחכים לכם’. הם אמרו במפורש שהם מחכים לסטודנטים הערבים”. עוד הוסיף: “אמרתי להם להתרחק מהשער כי זה מאיים ויגמר במכות. אחר כך הם גם איימו גם עליי ושמו לי דגלי ישראל על הראש”.

יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה (חד”ש) פנה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב עם סרטונים מהאירוע. על ההסתה האלימה אמר: “מפגיני ימין קיצוני קוראים מוות לערבים ומאיימים על הסטודנטים לעיני המשטרה”. עודה ביקש מבר-לב לשמור על ביטחון הסטודנטים הערבים והדגיש: “לא יעזור לגזענים, החברה שלנו תמשיך ללמוד ולהצליח ולדרוש שלום ושוויון מלא”.

בעקבות האלימות המשטרתית במהלך טקס הנכבה, פנתה קבוצה של מרצים במכתב להנהלת האוניברסיטה ובו קראו: “בחודש האחרון אנו עדים להסתה, לשיימינג, ולאלימות פיזית ומילולית קיצונית מטעם תאי הימין, לרבות אם תרצו, כלפי הסטודנטים הערבים והסגל באוניברסיטת תל אביב. מראות אלה הפכו לחלק מהשגרה בקמפוס התל אביבי הווירטואלי והממשי. יתר על כן, בשבועות האחרונים פעלה המשטרה  מספר פעמים נגד הסטודנטים הערבים באוניברסיטה, במעונות ובכיכר אנטין. הפעולות התאפיינו באלימות פיזית ישירה, במעצרים, בחיפושים אגרסיביים שכללו הפשטה מבזה. כל אלה תוך מתן גיבוי להסתה של אנשי אם תרצו ותא הליכוד”.

עוד הדגישו: “כתוצאה מההתנהלות החוזרת הזו, הסטודנטים הערבים חשים שהקמפוס וסביבותיו אינם עוד מקום בטוח עבורם. חבריהם לספסל הלימודים נעצרים בידי המשטרה ללא שום סיבה ונבדקים בצורה בוטה ברחוב ללא עילה, רק כי הם ‘נראים ערבים'”.

עוד הודגש במכתב: “השבוע קצת לפני שהחל הטקס השנתי לזכר אירועי הנכבה הפלסטינית, בכיכר אנטין, עצרה המשטרה שלושה סטודנטים שהגיעו לעצרת – תלמידים בפקולטות להנדסה, מדעי המחשב ואמנויות. העצרת עצמה התנהלה בסדר מופתי, בעוד שברקע – כבכל שנה – צרחו, התפרעו והפריעו הסטודנטים מתאי הימין. איש מהאחרונים לא נעצר. שלושת הסטודנטים הערבים נלקחו לתחנת המשטרה, ולאחר שעות ארוכות של חקירה, תוך הפעלת אלימות פיסית קשה, שוחררו שניים מהם הביתה, בתנאי של הרחקה מהאוניברסיטה למשך 15 יום – דהיינו, כמעט עד סוף שנת הלימודים. הסטודנט השלישי נותר עדיין במעצר, והמשטרה מערערת על ההחלטה לשחררו למעצר בית בן חמישה ימים, עד לבירור נוסף. בהמשכו של אותו יום, הותקפו שלוש סטודנטיות ערביות שעובדות במשרדים הנמצאים במעונות איינשטיין. מבלי שנטען נגדן דבר, איים עליהן אחד השוטרים במעצר במידה שלא תיכנסנה במהרה למעונות. פעילים של תאי אם תרצו והליכוד שעמדו קרוב אל הסטודנטיות קיללו והפחידו אותן. השוטרים לא הגנו על הסטודנטיות אלא להפך, חילקו מים לפעילי הימין”. 

למרות שהנציבות לשוויון ומגוון התגייסה לעזור, הועבר מסר ברטר כי האוניברסיטה לא תתערב במתרחש בכיכר אנטין משום ש”זו נמצאת מחוץ לתחום הקמפוס”. כמו כן אף הצהרה רשמית מצד הנהלת האוניברסיטה לא נשמעה לנוכח כל האירועים הקשים.

אקדמיה לשוויון גינתה בחריפות את התקריות החמורות שהתרחשו ביום ראשון באוניברסיטת תל אביב, וביום שישי 13 במאי באוניברסיטת בן גוריון, במסגרתן תקפו כוחות משטרה ושב”כ סטודנטים שהפגינו בשטח האוניברסיטה. אקדמיה לשוויון קראה להנהלות האוניברסיטה “להבטיח את שלומם וביטחונם של הסטודנטים הפלסטינים, להגן על חופש הביטוי שלהם, לפעול באופן מיידי להשבת השקט ולאסור מעצרים בשטחם”.

קו החירום של אקדמיה לשוויון בטלפון או בוואטסאפ: 0796106559. ניתן לפנות גם בהודעה לעמוד הפייסבוק של אקדמיה לשוויון.

קראו עוד בנושא