restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בית הדין הארצי לעבודה: הנהלת תן ביס מנסה למנוע התארגנות השליחים בהסתדרות

20 בנובמבר 2021

דיון בערעור שהגישה חברת תן ביס על פסק הדין שקבע שפגעה בהתארגנות עובדיה בהסתדרות נערך ביום חמישי והסתיים ללא תוצאה. בית הדין הארצי צפוי לפסוק בקרוב בערעור שהגישה החברה על החלטת בית הדין לעבודה בתל אביב, ובערעור הנגדי של ההסתדרות על סכום הפיצויים, שעמדו על 80 אלך שקלים.

בחודש אוגוסט האחרון בית הדין האזורי לעבודה תל אביב הכיר בהסתדרות העובדים הכללית כנציגת עובדי חברת תן ביס. זאת, במסגרת עתירה שהגישה ההסתדרות לבית הדין בבקשה למנוע מההנהלה הבכירה של חברת המשלוחים שבבעלות הולנדית לפגוע בזכות ההתארגנות של עובדי החברה. כן קבע בית הדין כי הנהלת החברה פגעה בהתארגנות.

ההנהלה טענה בדיון בבית הדין הארצי שנערכה “הצטרפות טלפונית על ידי נציג והעובד לא רואה כלום, הוא נותן רק קוד אימות טלפוני”. עו”ד ענת גוטמן, שמייצגת את ההסתדרות אמרה בתגובה שאין הבדל בין טופס מקוון שהעובד ממלא לבד לבין הטופס שהנציג ממלא עמו בטלפון, ושלא נפגעת הוולונטריות של העובד בהצטרפות בשיטה זו.

“טלפנים נציגי ההסתדרות פנו לעובדים בשיחות טלפון, העובדים מלאו את טופס ההצטרפות המקוון באמצעות סיוע שנתן להם נציג ההסתדרות בטלפון”, הדגישה. “למעשה, הנציג התקשר לעובד, הציע לו להצטרף לאיגוד ושלח לו לינק וקוד אימות. רוב השיחות היו שיחות ארוכות מאוד, של 10-5 דקות, בהן העלו העובדים בעיות ושאלות ונציגי ההסתדרות השיבו והסבירו בסבלנות רבה”.

גוטמן הוסיפה שאחרי השיחה קיבל כל עובד את טופס ההצטרפות. לדבריה: “מדובר בשליחים שנעים כל הזמן על הכבישים. אופי העבודה הזה מחייב את ההצטרפות הטלפונית, והעובדים נתנו את פרטיהם ברצון לנציגי ההסתדרות”. עוד הדגישה שהתקשרות חוזית באמצעות נציג טלפוני היא אחת ההתקשרויות הנפוצות ביותר במשק כיום.

סגן נשיאת בית הדין הארצי השופט אילן איטח השיב לעניין הערעור של החברה: “המספרים שעכשיו מונחים על השולחן אומרים שיש לעשות עוד פעולה מצד ההסתדרות. אני מציע שהחברה תבטל את הערעור בעניין היציגות, וההסתדרות תצא לפעולה תוך פרק זמן מסוים של שכנוע העובדים להצטרף. אם יהיה לכם את השליש של היום, אפשר יהיה להתקדם”. מוועד העובדים נמסר בתגובה “לא ברור מדוע החברה בוחרת לנהל מלחמת חורמה נגד רצונם של עובדיה, במקום פשוט לשבת למשא ומתן ולהתחיל לדאוג לשיפור תנאי השליחים בחורף המתקרב”.

עוד בנושא: