restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בכפר אל-עראקיב בנגב שנהרס 190 פעם יוקם סומוד – פרויקט תרבותי פוליטי

23 ביולי 2021

בעקבות ההרס החוזר ונשנה של הכפר אל-עראקיב שצפונית לבאר שבע, אליו נוסף לאחרונה גם הרס האמנות הברוטלי והרס מתקני משחק לילדים, התגבשה קבוצת אמנים לשימוש באמנות כמעשה פוליטי – סומוד (הצמדה, איתנות). לשם יוקם מחר, שבת, בשעה 17:00 באדמות הכפר המרכז האמנותי סומוד. האמנים מסרו “מטרת האמנות בפרויקט שלנו אינה רק האסתטי, אלא שימוש בכוח שיש בפרקטיקות של האמנות כדי להתערב בעולם ולאפשר להעצים תהליכים חברתיים ופוליטיים מתוך אמונה כי אמנות היא כלי אפקטיבי במאבק.”

עוד נמסר “בהקמת המרכז אנחנו מצהירים על מחויבות לפעילות יצירה מתמשכת של אמנות על כל גווניה: תיאטרון, אמנות פלסטית, מוסיקה וקולנוע, ולקחת חלק פעיל במאבק של הערבים-בדואים על אדמתם, בכפר שנהרס 190 פעם עד היום ונבנה מחדש. כפר שהפך לסמל של זכות הבדואים על אדמתם. אנו אומרים לא להרס והגירוש, כן לבניה ויצירה יחד”.

תכנית עשירה צפויה למשתתפי האירוע:  ביצוע תיאטרלי של פרוטוקולים ממשפטו של השיח’ סיאח אבו מדיע’ם לפני כניסתו לכלא באשמת פלישה לאדמותיו (בימוי: ריקי חיות); מופע של אמנית החול אולגה גולצר בליווי מוזיקלי של עאדל מסיס; תערוכת “רקמת אל עראקיב” מאת אדם אוריאל ותושבי הכפר ביצירה משותפת; הקרנת הסרטון “שעור שחייה” של ורדית גולדנר המתעד שעור שחיה לילדות הכפר ללא בריכה וללא מים; הקרנת תיעוד פעילויות מרכז סומוד עד כה והופעה של נגן העוד עאדל מסיס.

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/347579586751104

עוד בנושא: https://zoha.org.il/104852/