restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בלחץ אנשי דת: ראש העיר קלנסואה ביטל הרצאה של ח”כ תומא-סלימאן

29 בנובמבר 2020

ראש העיר קלנסואה, עבד אל-באסט סלאמה, הורה לבטל הרצאה על זכויות נשים של ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) במתנ”ס העירוני שאמורה הייתה להתקיים הערב (ראשון). זאת, לאחר שאנשי דת מוסלמים לחצו עליו שיעשה זאת עקב תמיכתה בזכויות קהילת הלהט”ב. תומא-סלימאן הייתה אמורה להרצות לרגל יום המאבק באלימות נגד נשים, אך פרסום ההרצאה גרר התנגדות תקיפה מחוגים דתיים-ריאקציונים בעיר. בעקבות החלטת ראש העיר הועברה ההרצאה לביתו הפרטי של אחד פעילי חד”ש בקלנסואה, ד”ר תאבת אבו ראס.

ד”ר אבו ראס, מנהל שותף ביוזמות אברהם, מסר ל”הארץ”: “קבוצה קטנה ניצלה את המציאות העגומה בעירייה לא מתפקדת ולחצה על ראש העיר לבטל את האירוע”. “מבחינתי לא תהיה סתימת פיות בעיר, ולכן החלטתי להזמין את ח”כ תומא-סלימאן לאות הערכה על פועלה, במיוחד למען הנשים”, הדגיש. ח”כ תומא-סלימאן הודיעה שתגיע למפגש בביתו של אבו ראס: “כמו עמים אחרים, גם בחברה הערבית יש מחלוקות על סוגיות חברתיות, וזה חלק מתהליך בריא”, אמרה, “אבל מעולם לא אפגע באחרים מבני עמי או אקרא להחרימם, ואמשיך להגן על פלורליזם וחופש ביטוי”. יצוין שהמפגש ישודר בשידור חי.

הפעילה החברתית אסיל מתאנה, מיוזמות ההרצאה, אמרה ל”הארץ” כי הפעילות תוכננה ל-20 נשים בלבד והייתה אמורה להיות משודרת ברשתות חברתיות. “הניסיון להסיט את תשומת הלב מאלימות נגד נשים לסוגיית הלהט”בים לא מוצדק בעליל”, אמרה, “ברור שהיה לחץ על ראש העיר, ולצערנו הוא נכנע. אנשי הדת מדברים על חופש ביטוי וחופש דעה, אבל באותם כלים מנסים לכפות עמדה ולסתום פיות”.

מק”י וחד”ש גינו בחריפות את ביטול ההרצאה. מזכ”ל מק”י, עאדל עאמר, אמר לעיתון “אל אתיחד”: “החברה עאידה תומא-סלימאן הפכה בשבוע האחרון ליעד ההתקפות של החוגים החשוכים. באחת הקריאות שפורסמו ברשתות החברתיות אף איימו ‘לפוצץ בכוח’ את המפגש שמטרתו זכויות נשים. זו התנכלות כלפי החברה עאידה, שבמשך שנים רבות נאבקת למען זכויות נשים, אבל זו גם התקפה על דרכה של המפלגה הקומוניסטית הדוגלת בשוויון והנלחמת נגד הדרה, אפליה, גזענות ודיכוי מכל הסוגים”. יצוין שרבים פרסמו הודעות גינוי על מהלכו של ראש העיר, ביניהם ארגון נשים נגד אלימות; מזכיר חד”ש, מנסור דהאמשה; חברי הכנסת בסיעת חד”ש ופעילות פמיניסטיות ערביות ויהודיות. 

המפגש ישודר בדף הפייסבוק של ד”ר תאבת אבו ראס: https://www.facebook.com/thabet.rass