restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בלחץ הימין נשיא אונ’ ת”א בודקת תכני החוג לסוציולוגיה

16 באוגוסט 2010

בצעד יוצא דופן, ביקש בשבוע שעבר נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ’ יוסף קלפטר, לקבל לידיו את רשימת המאמרים (סילבוסים) הנלמדים בכמה קורסים בחוג לסוציולוגיה במוסד – כך דווח בעיתון “הארץ”. זאת על רקע נייר עמדה חדש של המכון לאסטרטגיה ציונית, אשר טוען להטיה “פוסט-ציונית” בחוגים לסוציולוגיה באוניברסיטאות בארץ. הדו”ח האחרון מצטרף למסע הביקורת שמנהלים בשנה האחרונה ארגונים המזוהים עם הימין נגד האוניברסיטאות. שר החינוך גדעון סער שותף לביקורת זו, לפחות בחלקה.

מרצים באוניברסיטה מתחו אתמול ביקורת על צעדו של פרופ’ קלפטר. “גורמים בימין מנסים למיין ולתייג אנשי אקדמיה, במהלך שנועד בעיקר ליצור הפחדה. נשיא האוניברסיטה לא היה צריך לשתף פעולה עם ניסיון כזה”, אמר אחד המרצים. לעומת זאת מהאוניברסיטה נמסר כי לאחר שהתקבל הדו”ח של המכון לאסטרטגיה ציונית, “פנו מלשכת הנשיא, בצעד שגרתי וכפי שנהוג בפניות מסוג זה, לגורמים הרלוונטיים כדי לבדוק את הדברים ולהביאם לידיעת פרופ’ קלפטר”.

לפני כשבוע שלח המכון טיוטה, כמעט סופית, של דו”ח חדש תחת הכותרת “פוסט-ציונות והאקדמיה”. הדו”ח בדק את המאמרים השונים, הנלמדים בקורסים העוסקים בהיבטים שונים של החברה הישראלית, ומיין את מחבריהם לבעלי עמדות “ציוניות” ו”פוסט-ציוניות”. בדו”ח נכתב כי “קבוצת הסוציולוגים הביקורתיים השתלטה בהדרגה על המחלקות לסוציולוגיה בחלק מהקמפוסים”.