restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בעקבות המחאות נדחה ההליך המשמעתי נגד פעילת חד”ש באוניברסיטת בן גוריון

1 באוגוסט 2022

בעקבות המחאות שהתקבלו בהנהלת אוניברסיטת בן-גוריון, נדחה למועד לא ידוע ההליך המשמעתי נגד הסטודנטית וטן מאדי. האוניברסיטה זימנה את מאדי, חברת מזכירות תא חד”ש בקמפוס, לדין משמעתי שאמור היה להתקיים הבוקר (שני). בכתב התביעה שנשלח לסטודנטית עולה כי הסיבה לכך היא הקראת ציטוט שמתוך שירו של המשורר הלאומי הפלסטיני מחמוד דרוויש בעצרת יום הנכבה באוניברסיטה במאי. מאדי הקריאה אז את פסקת הסיום של המאמר, ובה גם המשפט: “לא נשכח את השהידים שהגשימו את אחדות הארץ, העם וההיסטוריה”. בכך, טוענת האוניברסיטה, היא הביעה תמיכה בטרור.

יצוין שיותר מ-120 מרצים מאוניברסיטת בן גוריון שלחו אתמול מכתב למזכירה האקדמית של המוסד הקורא לבטל תלונה שהוגשה על ידי הארגון הפשיסטי “אם תרצו” נגד סטודנטית על שימוש במילה “שהידים”.

במכתב אל המזכירה האקדמית מירה גולומב טוענים המרצים כי השימוש בהנפת הדגלים פלסטינים בעצרת שאורגנה על ידי חד”ש בקמפוס “כראיה לתמיכה בטרור הוא אבסורדי”, זאת לאור ההיתר שנתנה האוניברסיטה להנפתם והנימוקים שנתן בדיעבד נשיא האוניברסיטה פרופ’ דניאל חיימוביץ’ להיתר זה. בנוגע למילה שהידים נכתב כי “כפי שיכולים להעיד חברי סגל מהאוניברסיטה העוסקים בתחומים רלוונטיים”, משמעותה בערבית היא “חללים” או “נופלים” ולא מחבלים מתאבדים. “מעבר לכך, הטקסט אותו הקריאה וטן מאדי מתייחס במפורש לחללי הנכבה”, הוסיפו.

“אנו מקווים שהאוניברסיטה שואפת להוות בית אקדמי עבור כלל הסטודנטים, חברי הסגל והעובדים”, כתבו המרצות והמרצים. “על כן, ראוי שהאוניברסיטה תתייחס לתרבויותיהם, זהויותיהם, ושפות האם שלהם לאור נקודות המבט שלהם עצמם – ולא דרך הפרספקטיבה של ארגונים שמערערים על עצם הלגיטימיות של נקודות מבט מגוונות”. בסיום המכתב הוסיפו כי אלו מביניהם שנכחו בעצרת יכולים להעיד כי מאדי מילאה אחר הסיכומים המוקדמים לקיומה, “גם אל מול הפרובוקציות של חלק ממשתתפי ההפגנה הסמוכה” של תא “אם תרצו”.

גם אקדמיה לשוויון מחתה נגד ההליך המשמעתי “בניגוד מוחלט לכללי חופש הביטוי וחופש המחאה. לדברי אקדמיה לשוויון “הטקסט, המבקש את הדרכים לחירות ולשלום, מזכיר את החוב ההיסטורי למי שנפלו במאבק על החירות ומי שגורשו מבתיהם במהלך הנכבה ב-1948. הטקס עצמו התנהל בכבוד ובשקט, כיאה לטקס זיכרון, ואופי כזה נושא גם הטקסט של דרוויש. אולם אוניברסיטת בן-גוריון בוחרת להתייחס להקראת הטקסט כאל אקט אלים, תוך התעלמות מהאלימות הפיסית האמיתית שהפגינו המשטרה ופעילי ימין קיצוני כלפי הסטודנטים הפלסטינים בעת האחרונה”.  

“מדובר ברגרסיה מבישה ביחסה של האוניברסיטה לסטודנטים הערבים הבאים בשעריה, כאשר המסר העובר הוא שהזיכרון הפלסטיני הוא אלים מעצם הווייתו”, הדגישו והוסיפו: “אנו עומדות ועומדים לצדה של וטן מאדי, מגנים את העמדתה לדין ומתנגדים לכניעה המבישה של האוניברסיטה ללחצי הימין הקיצוני. אנו שבים וקוראים לאוניברסיטאות להבטיח ולהגן על החופש האקדמי וחופש הביטוי והמחאה של הסטודנטים הפלסטינים, ולפעול בנחרצות כנגד האלימות וההסתה האמיתיים המופנים כנגדם מדי יום ביומו”.

עוד בנושא: