restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ברזיל: מועמדת מפלגת העובדים נבחרה לנשיאות

1 בנובמבר 2010

מנהיגת מפלגת העובדים ניצחה אתמול בבחירות שנערכו בברזיל. יותר מ-136 מיליון ברזילאים נקראו ביום ראשון, ה-31 בנובמבר, להצביע בסיבוב השני בבחירות לנשיאות, ולבחור את המחליפ/ה לנשיא היוצא, לואיס אינסיו “לולה” דה-סילבה. רוסף, זכתה ב-66% מהקולות, לפי ספירת 99% מהקלפיות. יריבה, ז’וזה סרה, זכה ב-44% מקולות הבוחרים. דילמה רוסף היא האשה הראשונה שתעמוד בראש המדינה, המונה 193 מיליון נפש.

בנאום ניצחון קצר שנשאה ושודר בטלוויזיה בברזיל, אמרה רוסף כי “אני מאוד שמחה. אני מודה לברזיליאים ומבטיחה לכבד את האמון שנתנו בי”. דקות מעטות לאחר מכן החלו תומכיה של רוסף להיאסף באחת השדרות הראשיות של סאו פאולו, שם נמשכו החגיגות עד לשעות הבוקר המוקדמות.

בסיבוב הראשון של הבחירות, שנערך בתחילת החודש, זכתה רוסף ב-47% מקולות הבוחרים, לעומת 33% ליריבה. כיוון שלא זכתה ביותר ממחצית הקולות, היא נדרשה להיגרר לסיבוב מכריע. רוסף, יד ימינו ובת טיפוחיו של הנשיא היוצא לולה, נהנית מגלי האהדה העצומים לה זוכה הנשיא היוצא. שעות לפני ההליכה לקלפיות, היא ביקשה להבהיר כי אף שלולה לא יכהן בתפקיד רשמי בממשלתה, הוא תמיד יישאר קרוב. “הנשיא לולה לא יהיה חלק מהקבינט שלי, אבל תמיד אדבר עם הנשיא, ותהיה לי מערכת יחסים קרובה וחזקה מאוד איתו”, אמרה עם נעילת קמפיין הבחירות שלה. “איש במדינה הזו לא יפריד אותי מלולה”.

רוסף, כלכלנית במקצועה ובת למהגר קומוניסטי מבולגריה ולמורה ברזילאית, אינה נחשבת לאשה כריזמטית. היא מוכרת למרבית הברזילאים כמי שהיתה חברה לפני כ-40 שנה במחתרת השמאל “המפקדה לשחרור לאומי”, שפעלה בהשראת המהפכה הקובנית נגד החונטה הצבאית ששלטה בברזיל. מרבית המורדים נכלאו, חוסלו או הועלמו, וגם רוסף נשלחה לתקופת מאסר של יותר משנתיים ועברה עינויים קשים.

ממניין הקולות בנציגות ברזיל בישראל וברשות הפלסטינית, עולה כי רוסף הפסידה בתל-אביב וזכתה ברמאללה. הקלפיות בשתי הערים נסגרו אמש בשעה 17:00 וספירת הקולות עולה כי סרה הימני קיבל 85 קולות (78%) ורוסף 19 (18%) בתל-אביב. ברמאללה רוסף קיבלה 355 קולות (87%) סרה רק 31 (8%). כמו כן, נרשמו מספר קולות פסולים. בשגרירות ברזיל בתל-אביב הצביעו רק 108 מתוך 282 אזרחי ברזיל בעלי זכות בחירה. ברמאללה הצביעו 409 מתוך 886 אזרחי ברזיל – רובם ככולם ממוצא פלסטיני.

עוד על התמיכה הקומוניסטית בברזיל במועמדות רוסף