restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בשיתוף חד”ש: האופוזיציה במועצת עיריית חיפה מגבשת תקציב אלטרנטיבי

15 בינואר 2022

בפעם השלישית תוך חודשיים לא הצליחה ראש העיר חיפה, ד”ר עינת קליש רותם, לאשר את תקציב העירייה לשנת 2022 במועצת העיר. רק ארבעה חברי מועצה תמכו בהצעה התקציב בישיבה שהתקיימה ביום שלישי שעבר. כזכור, מועצת העיר הפכה למועצה לעומתית ביולי 2020 וכעת מונה האופוזיציה 23 חברים, לרבות שני נציגי חד”ש, רג’א זעאתרה ושהירה שלבי.

יצוין שנציגי האופוזיציה שלחו מכתב לשרת הפנים איילת שקד בדרישה לתת ארכה של שלושה חודשים להעברת התקציב ולמנוע את פיזור המועצה. ההערכה היא שראש העיר וממלא מקומה נחשון צוק מעדיפים שלא יעבור תקציב ובכך להביא לפיזור המועצה, תוך הימור על הישארות קליש רותם בתפקידה. במקביל הצהירו ראשי האופוזיציה כי “ראש העיר מתעקשת שוב ושוב שלא להטמיע בתקציב תכניות התייעלות והבראה לעיר ולמנוע ההתרסקות הצפויה בו. נראה שלא יהיה מנוס מלהביא תקציב משלנו לטובת העיר והתושבים אך גם אחראי ומאוזן”.

לאחר ישיבת המועצה שלחה קליש רותם מכתב לחברי המועצה שבו היא מודיעה על הסכמתה לביטול 200 תקנים חדשים. אלא שראש העיר מתבצרת בעמדתה בנוגע להצעות להתייעלות ולצמצום במינהלים. כמו כן היא ממשיכה לדבוק בצמצום פעילות התאגידים, כאשר על הפרק קיצוץ של 50% בתקציבים של התיאטרון העירוני וחברת אתו”ס שאמונה על תחום התרבות. דבר העלול להביא לביטול הפסטיבל לתיאטרון ילדים, פסטיבל הסרטים הבינלאומי ועוד.

סיעת חד”ש, שהצביעה נגד הצעת התקציב ופרשה מהקואליציה של קליש רותם, שבה והציגה את דרישותיה בפני ראש העיר והגזבר ובפני האופוזיציה. חד”ש הבהירה כי היא מתנגדת להטלת “אגרת שמירה” ולהגדלת הכנסות העירייה דרך הכפלת קנסות החניה. חד”ש הציגה דרישות בסך של 80 מיליון שקלים, מתוכם 60 מיליון לפרויקטים של פיתוח בשכונות הערביות והמוחלשות. אלא שבשל מצב העירייה, לראשונה לא יהיה לעיר חיפה תקציב פיתוח בשנת 2022.

נוסף לשיקום ופיתוח כבישים ומדרכות בשכונות, הכשרת חניון בשכונת עבאס וחיבור מכביש 2 לבית הקברות המוסלמי בכפר סמיר, דורשת חד”ש תקציבים לתכנון מבני חינוך וקהילה בוואדי ניסנאס, תיקון התכנית לשיקום חליסה, תקצוב שוויוני לחינוך הערבי, תוספת תקציבים למתנ”סים, לפעילות תרבות ולתיאטרון ערבי. כמו כן דורשת חד”ש הגדלת תקציבי התמיכות לעמותות שמקדמות שוויון מגדרי, למלגות לסטודנטים וולתכנית מיוחדת למאבק באלימות ובפשיעה.

בתוך כך, העלה יו”ר סיעת חד”ש זעאתרה שוב את נושא האפליה בחלוקת תקציבי החינוך. לדבריו: “אחרי שלוש שאילתות – עיריית חיפה עדיין אינה חושפת את כל המידע. אבל התמונה ברורה: במשך 3 שנים הוזרמו מיליוני שקלים לחינוך החרדי דרך ‘תקציבים ייעודיים’ שהפכו בפועל לתקציבים יהודיים. בזמן שההשקעה בחינוך הערבי שואפת לאפס, הן בחינוך הרשמי והמוכר שאינו רשמי. ההורים של בית הספר אל-חיוואר כבר פנו לביהמ”ש. המשך יבוא!”.