restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דיון בכנסת: אונ’ ת”א מתנכלת ל-2,200 עובדים זמניים ומונעת מהם זכויות סוציאליות

4 בינואר 2022

ועדת העבודה והרווחה דנה אתמול (שני) במחאת עובדי המחקר והפרויקט באוניברסיטת תל אביב – נגד המוסד בו הם מועסקים. לדברי יו”ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה) “מנגנון של העסקה-זמנית לאורך שנים – פוגע בסופו-של-דבר במוסד עצמו”, וקראה להנהלת האוניברסיטה לקדם פתרון של העסקת-קבע לעובדים אלו. היא הבטיחה לעקוב אחר המו”מ בין הצדדים, ולוודא שיושג הסדר לרווחת העובדים.

יוזמת הדיון, ח”כ מיכל רוזין (מרצ) הדגישה כי למרות ש-2,200 עובדי המחקר והפרויקט מועסקים שנים רבות וארוכות, הם אינם זוכים לזכויות עובדים שונות. “אוניברסיטת תל אביב מצטיירת כמעוז הקידמה והמודרנה, והיא עצמה פוגעת בזכויות העובדים שלה-עצמה, ומתנכלת להם – למרות פסק של בית הדין לעבודה. חלקם מפוטרים ומועסקים-מחדש מדי מספר חודשים – כדי למנוע מהם זכויות. על האוניברסיטה לנהל משא-ומתן הוגן ובתום-לב עם העובדים הללו”.

יו”ר הוועד של עובדי המחקר, ד”ר מרדכי רונן, סיפר כי אין לו כל זכויות סוציאליות למרות שהוא עובד במקום כבר כעשר שנים, הוא וחבריו אינם יכולים לגשת למכרזים פנימיים, והם מפוטרים ומועסקים מחדש כל חודש. “המעסיק שלנו מתנהל בצורה כוחנית ומחוכמת. אוניברסיטת תל אביב מובילה בתופעה, אך היא קיימת גם במוסדות אקדמיים רבים. לפני כשנתיים התאגדנו בתמיכת ההסתדרות – ומאז החלה ההתנכלות של האוניברסיטה, על ידי ניסיונות פיטורין, התעלמות מפסק של בית הדין לעבודה, מניעת מידע מהוועד על מספרם האמיתי של העובדים הזמניים במקום, חוסר תום-לב והצגת עובדות לא נכונות”.

אך, לדברי דנה אהרן, סמנכ”לית משאבי אנוש באוניברסיטה, נתוני העובדים הזמניים יועברו לוועד החדש על בסיס הגנה על הפרטיות, הוועד התבקש להעביר להנהלה רשימת תביעות מסודרת, והמו”מ עם עובדים אלו – יחודש כבר בשבוע הבא. לדבריה השיב ד”ר רונן: “מה שהם מתכוונים זה להחיל את הסעיף בהסכם הקיבוצי המינהלי שמשמר אותנו כעובדים זמניים. וזה כמובן לא מקובל עלינו”. לדבריו, מרבית עובדי המחקר והפרוייקטים מועסקים בתפקידים שלא הוגדרו כ’ארעיים’ בהסכמי הסקטור המינהלי באוניברסיטה משנת 1973.

יו”ר הסתדרות המעו”ף, עו”ד גיל בר-טל האשים כי “לאוניברסיטה אין את הזכות להפר את החוק. אלפי עובדים נחשבים ל’חצר האחורית’ של האוניברסיטה”, ואילו עו”ד לבקה חלבי-חסון, הממונה על יחסי עבודה במשרד הכלכלה, הדגישה את זכות ההתאגדות כזכות-יסוד, והפרתה היא עבירה פלילית. מזכיר האיגוד המקצועי במרחב תל אביב של ההסתדרות, תומר רזניק, הוסיף: “אנחנו רואים פה מעסיק ציבורי, מכסף ציבורי שמתנהל בצורה שאינה מתאמה לאופיו – ואני אומר זאת כבוגר המוסד. אני מקווה שהאוניברסיטה תשמע את הקולות שעולים מהוועדה ותיקח את היד המושטת שלנו – תמשוך את הערעור שלה על פסק הדין ותשב איתנו בתום לב כדי להגיע להסכם ולהסדיר את תנאי העובדים”.

יצוין שבחודש שעבר בית הדין האזורי לעבודה תל אביב, בראשות השופטת חנה טרכטינגוט, קבע כי אוניברסיטת תל-אביב הפרה את זכות ההתארגנות של עובדיה ופיטרה את חברי הוועד שלא כדין. כמו כן, ביטל בית הדין את החלטת הפיטורים לגבי יו”ר הוועד ד”ר רונן, וקבע שעל האוניברסיטה להמשיך להעסיקו באותו התפקיד והשכר שבו הועסק טרם החלטת הפיטורים.

עוד בנושא: