restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דרור פיילר דורש להחזיר כלי נגינה שנלקחו על ידי הצבא מספינת המשט

2 בנובמבר 2010

האמן הישראלי דרור פיילר ינחת בישראל ביום ראשון הקרוב, ביחד עם חבר מפלגת הירוקים השבדית מחמט קפלן, במטרה להגיש תלונה במשטרה לצד תביעה ייצוגית על חטיפה, מעצר בלתי חוקי, התעללות גופנית ונפשית ושוד מזוין. פיילר, המתגורר מזה שנים ארוכות בשבדיה, ושבביקוריו בישראל מגנן בין היתר במועדון “הגדה השמאלית” בתל-אביב, היה בין חברי המשלחת השבדית על הספינה שיצאה מיוון לעזה במאי האחרון, במטרה לשבור את הסגר שהטילה ממשלת ישראל על הרצועה. כזכור, לוחמי שייטת 13 השתלטו באלימות על שלוש הספינות שהשתתפו במשט והרגו תשעה פעילים.

ברשימת הציוד האישי שהוחרם מפיילר, נמצאים גם סקסופון ומצלמות וידאו שבאמצעותן תיעד מיצג שהקים על סיפון הספינה מחומרי גלם ומזונות שהופיעו ברשימת האיסורים להכנסה לשטחי עזה. יחד עם פיילר היה על הסיפון היה גם הסופר השבדי הנודע הנינג מנקל, שבין חפציו המוחרמים היה גם כתב יד לסדרת טלוויזיה על חתנו, הבמאי הנודע אינגמר ברגמן. “מה יש למדינת ישראל להרוויח מהחזקה בשבי של כתב היד הזה? למה הוא לא הוחזר?”, תוהה פיילר. “קשה להתחמק מהמחשבה שממשלת ישראל חושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה ושהעולם יקבל את זה בשתיקה. בשבדיה לא מבינים את ההיגיון הזה, זו התנהגות של חיות ומישהו צריך לשלם עליה”.

פיילר מסר לכתבת האתר ynet: “אני מדגיש שהפעילות שלי אינה נגד ישראל ותושביה. ההפך, היא נובעת מתוך אהדה ורצון לעזור ולהביא למציאת פתרון. אני רוצה בהמשך קיומה של מדינת ישראל ובעיניי הסכנה הגדולה לקיומה אינה איראן, החיזבאללה או הפלסטינים אלא ממשלת ישראל שמדיניותה מובילה לאבדון. אם מדיניות הממשלה לא תשתנה, עתידה של ישראל יהיה כמו מלכות הצלבנים שנעלמה”.