restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

האגודה לזכויות האזרח מתנגדת למיליציה הפשיסטית שמקים השר בן גביר

1 באפריל 2023

על פי סיכום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יעלה מחר (ראשון) לאישור הממשלה את הצעתו להקמת משמר לאומי תחת פיקודו הישיר. ההצעה להקמת המיליציה הפרטית קובעת כי “המשמר הלאומי לישראל ישמש ככוח ייעודי מיומן ומאומן, לטיפול, בין היתר, בתרחישי חירום שונים, בפשיעה הלאומנית, במאבק בטרור, וכן לשם חיזוק המשילות במרחבים שבהם הדבר נדרש, במסגרת התפקידים המצויים כיום בידי משטרת ישראל בתחומים אלה”.

באתר “זו הדרך” פורסם שהממשלה תקצץ בחינוך, בבריאות וברווחה כדי לממן את המיליציה של בן גביר. על פי הסיכומים בין בן גביר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום ראשון הקרוב הממשלה תאשר את “המשמר הלאומי” בעלות של כ-1.4 מיליארד שקל. מקור התקציבים להקמת המיליציה הפרטית: קיצוץ רוחבי של כלל תקציבי המשרדים ובהם חינוך, בריאות ורווחה.

יצוין שהאגודה לזכויות האזרח פנתה בשבוע שעבר ליועצת המשפטית לממשלה כי לדבריה “הכוונה להקים כוח חמוש שיוכפף לשר לביטחון לאומי בנפרד מהמשטרה משקף קו אדום ופסול מיסודו”. בפנייה טוענת עו”ד אן סוצ’יו כי משטרה הכפופה לגורם פוליטי מערערת את אחד מהיסודות של מבנה הדמוקרטיה הישראלית ומהווה סכנה ממשית לזכויות האדם . המשטרה, כמי שמחזיקה במונופול על הפעלת הכוח כלפי אזרחים ואחראית על אכיפת החוק, חייבת לפעול באופן ניטרלי ומקצועי לחלוטין במנותק משיקולים פוליטיים או הטיות.

נוסף על כך, על פי הצהרות השר בן גביר המשמר הלאומי צפוי לפעול בעיקר כלפי החברה הערבית, דבר שייצור שתי מערכות שיטור במדינה: משטרה כחולה לאזרחים היהודים ומשמר לאומי בעל סממנים צבאיים לאזרחים הערבים. צעד זה משקף יחס מפלה ומתייג כלפי החברה הערבית והוא צפוי להסלים את המצב ולדרדר עוד יותר את אמון הציבור הערבי במשטרה.

עוד טענו כי אין לאפשר למתנדבים – מוכשרים ככל שיהיו – לקחת חלק בפעילות שיטור שמאופיינת בהפעלת כוח ניכר ובחיכוך אלים ושיש לה פוטנציאל גבוה ביותר לפגיעה בזכויות אדם. פעילות מסוג זה צריכה להתבצע אך ורק על ידי כוח משטרתי מיומן שהוכשר לכך ושפועל באופן קבוע.

כזכור אלפי בני אדם הפגינו ביום רביעי האחרון ברחבי הארץ נגד המיליציה הפשיסטית שמקים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. ההפגנה הגדולה נערכה בתל-אביב במהלכה נחסמו לתנועה רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים וצומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום – ונפתחו כעבור שעה.

מחאות נוספות נערכו בחיפה, ירושלים, רחובות, חולון ובאר שבע. המפגינים הניפו כרזות, דגלים אדומים ודגלי פלסטין ועל השלטים נכתב בין היתר “כשהממשלה נגד העם – העם נגד הממשלה”, “משמר לה-מיליציה של בן גביר” ו”פלוגות סער לא כאן”. המפגינים קראו “הפשיזם לא יבוא” ו”לא רפורמה משפטית לא מיליציה גזענית”. את המחאה הובילה תנועת עומדים ביחד יחד עם חד”ש, מק”י, מרצ, אקדמיה לשוויון, איתך-מעכי; כהניזם, הומופוביה וגזענות – לא בבית ספרנו, החזית הוורודה ועוד.

בהפגנה בתל-אביב נאם יו”ר סיעת חד”ש-תע”ל, ח”כ איימן עודה, שאמר כי “נתניהו רוצה להסיט את הוויכוח ממקומו הדמוקרטי למקום לאומני-ביטחוני, חוד החנית בשבילו זה המיליציות של בן גביר. יש בישראל מג״ב יס״מ, צבא, משטרה, וימ״מ. עכשיו רוצים להקים גם את המיליציות של בן גביר. החולצות החומות, או החולצות הצהובות. אנחנו לא ניתן להם להקים מיליציות פשיסטיות בשירות אנשי כהנא”.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120077