restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

האגודה לזכויות האזרח עתרה נגד ראש העיר ת”א-יפו רון חולדאי והתחנה המרכזית

13 במאי 2022

אמילי אוריאל

    תושבות ותושבי דרום תל אביב, סיעת “אנחנו העיר”, מטה המאבק בתחנה המרכזית וארגון מגמה ירוקה עתרו באמצעות האגודה לזכויות האזרח נגד עיריית ת”א-יפו, בדרישה שתפנה את התחנה המרכזית בשנת 2023.

    “בשל התנהלותו התמוהה של ראש העירייה, נגזר על תושבי המקום לחיות לצד המפגע הקשה עוד שנים רבות וארוכות, ובריאותם בסכנה. זאת כאשר ברור שיש חלופה אפשרית וישימה לפינוי מהיר של התחנה”, נכתב ב עתירה.

כרוניקה של התנערות והזנחה

    כזכור, התחייבה עיריית תל אביב לפנות את התחנה המהווה מפגע סביבתי וציבורי עוד באוקטובר 2021, אלא שמאז חזרה בה. על רקע פניית הפרסה של העיריה, לא מפספס העומד בראשה שום הזדמנות לזלזל בנזק הסביבתי, החברתי והתחבורתי עצום הממדים שגורמת התחנה לתושבים החיים בקרבתה.  

    מסיעת “אנחנו העיר” נמסר: “עתרנו כי התחנה המרכזית היא סכנת חיים. בהמשך הפעלתה, מפקירה העירייה את חיי תושבות ותושבי העיר, מבקרות ומבקרי התחנה, ציבור הנוסעים והעובדים בתחומה. זה עד כדי כך פשוט: זכויות האדם הבסיסיות ביותר מופרות על ידי עיריית תל אביב והעומד בראשה”.

פינוי התחנה המרכזית הוא הכרח סביבתי

    על התנערותו של חולדאי מאחריות מסרה: “ראש העירייה התעלם מנתונים מובהקים המעידים על עוצמת זיהום האוויר (החמורה בישראל), מהמפגעים הבטיחותיים במבנה וממצוקתם הקשה של תושבי האזור והנוסעים. כולם, שיקולים אשר קודם לכן עמדו בבסיס החלטתו לפעול לפינוי התחנה המרכזית”.

    לכך הוסיפה הסיעה: “השיקול המרכזי הוא פוליטי – רצונו של ראש העירייה להימנע מהתנגשות עם תושבים אחרים, תוך שהוא בוחר להקריב תושבים שמשלמים כבר שנים ארוכות את מחיר המפגעים והסבל, אוכלוסייה מוחלשת מאוד, המתקשה לעמוד על זכויותיה”.  

    חשוב לציין כי גם מוסדות המדינה תומכים בפינוי התחנה. לפי דברי סמנכ”לית המשרד להגנת הסביבה: “אוויר נקי ובריאות הם זכויות בסיסיות, ואלה מופרות בצורה בוטה בכל רגע בו התחנה המרכזית, הגורם המזהם ביותר בישראל, מוסיפה לפעול בלב שכונת מגורים”.

     העוול לו גורמת עיריית ת”א-יפו אינו מסתכם רק בסירובה ליישם את דברי המומחים הקוראים לפנות את המפגע המזהם בדחיפות. נוסף לכך, היא מכחישה שהתחנה גורמת זיהום אוויר! לדברי יועמ”ש העירייה: “הטענות, אשר מכוונות להצגת התחנה כמקום מסוכן ומוכה זיהום אויר קיצוני, פשוט אינן נכונות”.  

התחנה המרכזית כזירת מאבק אזרחי

    הזכות לחיים ולביטחון, שהיא הזכות האלמנטרית ביותר של כל אדם באשר הוא, נשללת לחלוטין בתחומי התחנה המרכזית ובסביבתה. אזור התחנה בשכונת נווה שאנן הוזנח בידי העירייה לאורך שנים. כך הפכה התחנה מוקד לסחר בנשים, לסחר בסמים ומרחב מסוכן בו נתונים התושבים לסכנת תקיפות מיניות ואלימות. ועדיין, נאלצות התושבות לפקוד את התחנה באופן יומיומי, כדי להתנייד בתחבורה ציבורית או משום שהן מתגוררות באזור. מצב בלתי נסבל זה הוא פועל יוצא של מדיניות העיריה והעומד בראשה.

    חולדאי משתמש בדרום העיר כבחצר אחורית, והוא יפעל כדי לשמר את המצב ואף להחריף אותו. על המשך המאבק מסרו חברי הסיעה: “בידנו הכוח להחזיר מלחמה, ואנחנו לא נהסס. אנחנו ממשיכות, במקביל לעתירה, לנקוט פעולות מחאה רחבות ומשמעותיות. אנחנו כאן כדי להיאבק ולהילחם למען הזכויות שלנו, החיים שלנו, ונעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותנו”. בית המשפט קבע דיון בעתירה בחודש יוני והורה לעירייה, למשרדי הממשלה ולשרות התחבורה והגנת הסביבה ולשר האוצר להגיש את תגובותיהם.  עיריית ת”א-יפו חייבת לגלות אחריות.