restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

האחיות מסרבות לחתום עם החברה שהפריטה את הבריאות בביה”ס

12 באוגוסט 2010

האחיות מסרבות לחתום על הסכם עם הספק החדש של שירותי הבריאות, חברת נטלי, שמחליפה את האגודה לבריאות הציבור במסגרת הפרטת שירותי האחיות במערכת החינוך. “ב-1 בספטמבר לא יהיו אחיות בבתי הספר, אלא אם ייחתם איתנו הסכם”, הודיעה יו”ר חטיבת אחיות בריאות הציבור בהסתדרות האחיות, מוריה אשכנזי. יושבת ראש הסתדרות האחיות, אילנה כהן, הוסיפה: “עד שלא יהיה הסכם שיבטיח שהאחיות יעבדו בתנאים בטוחים ובסביבה נאותה, האחיות לא יעבדו. זה מגיע להן בזכות ולא בחסד. גם בהפרטה ניתן לתת זכויות”.

אחיות בתי הספר אחראיות למתן החיסונים, ביצוע בדיקות סקר כמו בדיקות ראייה ושמיעה, ביצוע מעקב גדילה ואיתור ילדים החשופים לסיכון ולהתעללות. האחיות מעוניינות לשנות את המצב העגום הנוכחי, שבו בין השאר אחות אחת מצאה עצמה אחראית על כ-2,300 תלמידים. בשנים האחרונות דווח גם על ירידה בשיעור הכיסוי החיסוני של התלמידים ועל כך שלא כל התלמידים עוברים את בדיקות השגרה. כך, למשל, רק שני שלישים מהתלמידים עברו בדיקת שמיעה. “היו מקרים של תקלות כמו הזרקת מים במקום חיסון – ילדי ישראל הם לא עכברי ניסוי”, מזכירה כהן.

אבי גור, חבר בארגון ההורים הארצי, אמר כי “כרגע אין בשטח אחיות ואין הכנות לקראת פתיחת שנת לימודים. לא היה מצב כזה באף שנה. מנהלי בתי ספר החלו לעבוד ב-1 באוגוסט, ואין להם שם של רופא או של אחות שאחראים על בתי ספר”. לדבריו, “יש צורך לבדוק מסמכים והצהרות בריאות של הורים על רגישויות של הילדים, אלרגיות ומגבלות בפעילות גופנית, ואי אפשר לעשות את זה. מדובר בסיכון חיי תלמידים. בריאותם אינה משחק”. יצוין שיושב ראש החברה לרפואת ילדים בקהילה ולשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ’ יונה אמיתי, התפטר מתפקידו בין היתר בעקבות הפרטת שירות אחיות בתי הספר בלחץ משרד האוצר.