restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה; הפגנה ביום ראשון בי-ם

9 בפברואר 2011

ההסתדרות מתכוונת להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק בעקבות היוקר – כך מסר יו”ר ההסתדרות, עופר עיני, בישיבת מטה המאבק שהוקם בשיתוף עם התאחדות התעשיינים, השלטון המקומי, אגודות הסטודנטים והנוער העובד והלומד. עיני קרא לממשלה “להיכנס להליך של הידברות כדי למנוע את השביתה הכללית במשק”.

ההודעה הגיעה אחרי שהסתיימה הבוקר ללא תוצאות פגישתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם יו”ר ההסתדרות, יושב ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ויושב ראש לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש. מההסתדרות נמסר כי נתניהו שמע את הדוברים, אך לא הציג פעולות קונקרטיות לטיפול בנושא שכר המינימום והקלה על הגזירות.

ביום ראשון ב-9:00 בבוקר תתקיים הפגנה מול משרד רוה”מ בי-ם במחאה על המדיניות הכלכלית של ממשלת נתניהו. המארגנים מוחים על העלאות המחירים האחרונות הפוגעות ביכולתם של האזרחים להתפרנס בכבוד ולחיות בכבוד. בין מארגני ההפגנה: התנועה הקיבוצית, תושבי הפריפריה (למשל, קיבוץ אפיקים בצפון ועיירת הפיתוח אופקים בדרום), ארגון הנכים ונהגי המוניות והמשאיות.

יואל מרשק, ראש אגף המשימות של התנועה הקיבוצית וממובילי ההפגנה מסר: “ביבי רומס את ערכי היסוד של מדינת ישראל ושל העם היהודי ובהם הסולידריות המתבטאת ב’ואהבת לרעך כמוך’. בני אדם לא מסוגלים לחיות במדינה בה העשיר מתעשר והעני מתענה. ב-1996 ביבי איים בזה שפרס יחלק את ירושלים, אבל הסכנה האמיתית היא שביבי מחלק היום את ישראל לעשירים ולעניים. רבע מאזרחי המדינה ושליש מהילדים חיים בעוני. 20% מתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים הולכים לישון רעבים. לאזרחי ישראל יש גורל משותף, ועלינו לעמוד חזית אחת מול האיום הקיומי שמדיניות נתניהו מציבה לפתחנו. בואו ונהיה ערבים זה לזה. בואו נאפשר מחייה בכבוד לכל אזרחי המדינה. נרים אותם מעל לקו העוני ולא ניתן להם ליפול”.

ביום ראשון הקרוב גם יוקם אוהל מחאה בכיכר עיריית רמת השרון בו יישבו ראש העירייה והצוות הניהולי הבכיר של העירייה כדי להחתים את תושבי העיר על עצומה הדורשת הפחתה של מחירי המים, הדלק והלחם לאור מחירי המים וההתייקרות האחרות במשק. ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר, יחד עם חברי מועצת העיר, החליטו “לצאת למאבק פומבי, של מחאה אזרחית, נגד מדיניות העושק של הממשלה”.

רוכברגר אף שלח לתושבי העיר מכתב בו הוא קורא להם להגיע לאוהל ולהצטרף למחאה: ”מחירי המים השערורייתיים וההתייקרויות האחרות במשק, פוגעים בכל בית ברמת השרון ובישראל כולה. משום כך החלטנו לפתוח במאבק נחרץ, יחד ובשיתוף עם מרכז השלטון המקומי, כנגד המדיניות האנטי חברתית של הממשלה. לא נסכים שהממשלה תאפשר השתוללות מחירים שאין להם שום קשר עם העלות האמיתית של המים. לא נשלים עם זינוק של המחיר עד פי ארבעה ממחיר המים ששילמנו עד לפני שלוש שנים. התירוץ הקלוש של רשות המים כאילו המחיר נגרם בגלל המחסור הזמני במים פשוט אינו נכון, או במילים אחרות זהו תירוץ שקרי לחלוטין”.

העובדים הסוציאליים הכריזו על סכסוך עבודה

האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכריז ביום רביעי, ה-9 בפברואר, על סכסוך עבודה על פי בקשת איגוד העובדים הסוציאליים. סכסוך העבודה, שחל על כ-10,000 עובדים מהמגזר הציבורי, הוכרז לאחר שהמו”מ הארוך והרצוף משברים בין איגוד העובדים הסוציאליים לבין הממונה על השכר באוצר לחתימת הסכם שכר קיבוצי לעובדים, נקלע למבוי סתום.

בתום תקופת סכסוך העבודה שנמשכת על פי חוק 14 יום, צפוי ארגון העובדים הסוציאליים להכריז על השבתה כוללת בקרב העובדים. המו”מ לשיפור שכרם, תנאי עבודתם וזכויותיהם של העובדים הסוציאליים מתקיים מזה למעלה מחצי שנה, כשהעובדים דורשים העלאה משמעותית בשכרם לשינוי במבנה השכר, שלא עודכן ב-16 השנים האחרונות ושנשחק משמעותית. כמעט כל עובד סוציאלי שלישי מקבל השלמה לשכר מינימום.

לדברי ההסתדרות, נוהג האוצר כלפי העובדים הסוציאליים בחוסר תום לב, תוך נקיטת סחבת במשא ומתן ואי מתן תשובות ענייניות לדרישותיהם המוצדקות של העובדים. סכסוך העבודה הוכרז לגבי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות, במשרדי הממשלה, כולל הביטוח הלאומי, מערכת הבריאות, בתי החולים וקופות החולים.