restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ההפיכה השקטה של ממשלת הימין: העמקת הכיבוש בגדה המערבית בעת מלחמה

22 ביולי 2024

תחת הכותרת “ההפיכה השקטה: שינוי אופי השליטה הישראלית בגדה המערבית, ניתוח מדיניות הסיפוח של הממשלה ה-37 והשלכותיה”, יש דין, האגודה לזכויות האזרח, אופק ושוברים שתיקה, פרסמו אתמול (ראשון) דו”ח חדש הקובע כי ישראל מספחת משפטית ומשטרית את הגדה המערבית תוך ביסוס העליונות היהודית. הדו”ח פורס תמונה רחבה של השינויים המבניים והפרקטיקות שישראל מבצעת מאז השבעתה של ממשלת הימין הקיצוני והמתנחלים.

יצוין שביום שישי קבע בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג שפעילותה של ישראל בגדה המערבית ובירושלים המזרחית מהווה סיפוח והפרה של הדין הבינלאומי. למרות שחוות הדעת המייעצת של בית הדין מסמנת נקודת שפל בתולדותיה של מדינת ישראל, הממשלה אינה מסתירה כלל את תכנית הסיפוח שלה. להיפך, בזמן שהציבור מודאג מההפיכה המשטרית בישראל, מגורל החטופים, מעתיד המפונים מהדרום ומהצפון ומהמלחמה המתמשכת בעזה ובצפון, הממשלה מפנה את מירב תשומת הלב והמשאבים להשלמת הסיפוח של הגדה המערבית לישראל. זאת, החל ממינויו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ לשר הנוסף במשרד הביטחון והעברת סמכויות נרחבות מהמפקד הצבאי לידיו; דרך תקציבי עתק להרחבת ההתנחלויות ושיפור תשתיות ואיכות החיים; הכשרת מאחזים; הכרזות על אדמות מדינה ושמורות טבע; הכחשה של אלימות מתנחלים ואי אכיפת החוק ביחס אליה.

“את ממשלת הסיפוח לא מרתיעים הפרת הדין הבינלאומי, הפיכתה של ישראל למדינה מצורעת, הפרות זכויות אדם או הסכנות הטמונות במדיניות שהיא מובילה. סדרי העדיפויות שלה ברורים: קיבוע שליטה ישראלית בכוח הזרוע על השטחים הכבושים, תוך המשך הדיכוי והנישול של האוכלוסייה הפלסטינית”, נאמר בדו”ח.

עוד עולה מהדו”ח כי ממשלת ישראל פועלת באופן סדור למימוש אסטרטגיה שנועדה להגשים חזון פוליטי של החלת ריבונות ישראלית מלאה על הגדה המערבית, תוך ביסוס מציאות של עליונות יהודית ודחיקת הפלסטינים החיים בשטח לאזור גיאוגרפי מצומצם ככל האפשר. צעדים רבים של הממשלה משנים את פני הגדה המערבית ואת מבנה השליטה של ישראל בה כולל התעמרות בקהילות פלסטיניות הגורמת לגירושן הכפוי מביתן. “מהלכי הממשלה מאז הקמתה מצביעים על תהליך שבבסיסו אידאולוגיה פוליטית המייצרת אסטרטגיה שתורגמה לתוכניות פעולה סדורות לטווח הרחוק, ואשר נמצא בליבת המדיניות של הממשלה גם בזמן המלחמה”, הדגישו המחברים.

לעיון בדו”ח המלא (54 עמודים): https://tinyurl.com/2spvk2f2