restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הוארך מעצרו של מנהל מרכז המידע בסילוואן

6 בינואר 2011

השופט אלכסנדר רון בבית המשפט השלום בירושלים האריך אתמול (ד’) את מעצרו של מנהל מרכז המידע בסילוואן, ג’וואד סיאם, שנעצר ביום רביעי, ה-5 בינואר, בעקבות תלונה שהוגשה נגדו בגין תקיפה. סיאם מתבטא באופן קבוע כנגד התנחלות עיר דוד בסילוואן וכנגד מדיניות הרשויות הישראליות במזרח ירושלים בכלל ובסילוואן בפרט. אחד הפרוייקטים בהם מעורב סיאם הוא מרכז קהילתי המפעיל חוגים ופעילויות לילדי הכפר.

המשטרה אמנם ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים אולם בית המשפט קבע כי המעצר יוארך ביומיים בלבד. החלטה זו באה למרות שבמהלך הדיון הודה נציג המשטרה כי סיאם נחקר בין היתר חקירה בעלת אופי פוליטי שעסקה בתפקידיו השונים בוועד התושבים ובמרכז המידע בסילוואן וקשריו כביכול עם הרשות הפלסטינית. יש לציין כי אין מדובר בפעם הראשונה שאנשי משטרה מנצלים את כוחם שלא כדין בכדי לאיים ולהפעיל לחץ על סיאם ופעילים פלסטינים אחרים במזרח ירושלים.

הליך המעצר, כמו גם הדיון, מעלים תחושה קשה של התנהגות בלתי תקינה של רשויות החוק. מחד לא הוצא צו מעצר במשך הזמן הרב שחלף מאז שהוגשה התלונה כנגד מר סיאם, ההליך התקין על פי החוק. מאידך ההחלטה על עצם מעצרו של סיאם בחשד לתקיפה התקבלה על ידי חוקריו כבר כשעה לאחר שעוכב ונחקר בעניינים שונים לגמרי (פוליטיים בעיקרם), וטרם נחקר בעניין טענת התקיפה ומבלי שניתנה לו ההזדמנות להגיב לטענות המופרכות.

בדיון התגלה שהחומר היחיד נגד סיאם הוא גרסת המתלונן עצמו, שנראתה מפוקפקת מלכתחילה. בנוסף הציג השוטר דו”ח סודי שלא הועבר לעיון סנגורו של סיאם וממילא לא היה יכול לטעון כנגד הכתוב בו. על אף שהמשטרה הודתה שאין מלבד גרסת המתלונן ראיה הקושרת את סיאם לאירוע, ועל אף שהמשטרה ממשיכה לסרב לגבות עדויות של עדי ראייה התומכים בגרסתו של סיאם, האריך בית המשפט את מעצרו ונתן גיבוי לרדיפה הפוליטית. גיבוי זה הורגש גם במהלך הדיון כאשר השופט אפשר למשטרה שלא לענות לשאלות הסנגור והשאיר את סיאם ועורך דינו בערפל מוחלט גם ביחס לעובדות שאינן סודיות כמו מועד האירוע המדובר ופעולות החקירה שכבר בוצעו.

פעולות המשטרה וכוחות הביטחון בסילוואן מסתמנים שוב ושוב כמונעים מעניין פוליטי ומטרתם לדכא ולהשתיק, גם באמצעים הקיצוניים ביותר, את אלה שמשמיעים את קולם נגד ההתנחלות והכיבוש בסילוואן. במקביל נעצר שוב אתמול בצהריים עדנאן ג’ית שגם הוא פעיל בוועד תושבי סילוואן ונגדו הוצא צו הרחקה מירושלים על ידי המפקד הצבאי שייכנס לתוקפו בשבוע הבא.