restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

היום לפני מאה ושש שנים נולד הסופר, המרצה לפילוסופיה והמנהיג הקומוניסטי אדמונד עמרן אלימלח

30 במרץ 2023

ב-30 במארס 1917 נולד פעיל זכויות האדם, האינטלקטואל והסופר היהודי-מרוקאי אדמונד עמרן אלמליח. אלמליח היה מרצה לפילוסופיה וממנהיגי המפלגה הקומוניסטית המרוקאית. בשנות ה-40, בצעירותו, הוא נמנה עם ראשי המפלגה הקומוניסטית המרוקאית ועל כך הוא כתב בספרו הראשון והאוטוביוגרפי. הוא נלחם בפשיזם ומאוחר יותר לעצמאות מרוקו.

בשנות ה-60 הוא נטש את פעילותו הפוליטית, אך הוסיף להגדיר את עצמו כקומוניסט ואיש שמאל ובגיל 63 הוא פרסם את ספרו הראשון. ב-1964 עבר לצרפת, שם היה פעיל חברתי והחל לכתוב רומנים וסיפורים קצרים שעסקו בתרבות היהודית-ערבית העשירה שנעלמה עם עזיבת היהודים את מרוקו.

על פעילותו הקומוניסטית כתב “הייתה זו תקופה עשירה במיוחד, היה זה שחר של יום חדש – עידן של חופש ואחווה. התמוטטות ברית המועצות והביקורת, הצודקת לעיתים, שנמתחה כלפי הניסיון הסובייטי, לא מסוגלות לכרסם בזיכרונות שלי”.

אלמליח האנטי-ציוני, יחד עם שני אנשי רוח ופעילי שמאל מרוקאים-יהודים נוספים: אברהם צרפתי שנקבר בבית הקברות היהודי של קזבלנקה, והמשורר ציון אסידון המתגורר בגלות בצרפת פעל רבות למען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. ב-1999 הוא חזר למרוקו ולמרות שנותיו הארוכות בצרפת, הוא אמר: “כל חיי הקדשתי למרוקו”. אלמליח נפטר ב-15 בנובמבר 2010 בעיר רבאט. פרסם ספרים רבים וספריו תורגמו לשפות רבות, וזכה בפרסים נודעים. אף ספר פרי-עטו של אלמליח לא תורגם לעברית