restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הממשלה תקצץ בחינוך, בבריאות וברווחה כדי לממן את המיליציה הפשיסטית של בן גביר

29 במרץ 2023

הממשלה תקצץ בחינוך, בבריאות וברווחה כדי לממן את המיליציה הפשיסטית של שר לביטחון פנים, איתמר בן גביר. על פי הסיכומים בין בן גביר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום ראשון הקרוב הממשלה תאשר את “המשמר הלאומי” בעלות של כ-1.4 מיליארד שקל. מקור התקציבים להקמת המיליציה הפרטית: קיצוץ רוחבי של כלל תקציבי המשרדים ובהם חינוך, בריאות ורווחה.

על פי מה שפורסם הבוקר (רביעי) ב”ישראל היום” בן גביר מתכוון להציע למשטרה להקים את המשמר הלאומי תוך כמה חודשים בודדים ובמידה והדבר לא יצלח – יקים אותו בעצמו תחת המשרד לביטחון לאומי.

חד”ש מתנגדת נחרצות להקמת המיליציה במימון המדינה ופרסמה הודעה לפיה “אנו מזהירים מההסכם שנחתם הערב בין נתניהו לשר בן גביר בעניין הקמת מליציות בחסותו של בן גביר תמורת דחיית ההפיכה המשטרית. הקמת המליציות האלה אינה תחליף להפיכה המשטרית, אלא נקיטת צעד ראשון, דורסני ומסוכן ביותר בביצוע הפיכה הזו. אומנם מליציות אלה, תחת פיקודו של הפירומן המואשם בתמיכה בטרור, איתמר בן גביר יפגעו בראשו ובראשונה באזרחים הערבים אך הן לא יסתפקו בכך ויגיעו לכל מי שמעיז לחשוב באופן ביקורתי”.

“ההסכם הזה מסוכן לא פחות מאשר החקיקה שהוקפאה באופן זמני בלבד. עכשיו כשברור יותר מאי פעם שממשלת הימין מנסה לברוח מהמשבר שלה על חשבון העם הפלסטיני והאוכלוסייה הערבית בישראל, מחייבת לפתח את השיח של המחאה, בכך שתשמיע קול חד וברור נגד העליונות היהודית, הכיבוש והאפליה, ובעד השלום והשוויון, תוך שינוי מבני של המשטר הישראלי. אנו מדגישים את חשיבות הפעילות בשטח, בעיקר בתוך הערים המעורבות, שתושביהן הערבים מתמודדים באופן יומיומי עם האלימות של פעילי הגרעיניים המתנחלים ששמו לעצמם מטרה לייהד ערים אלה”, הדגישו.

יו”ר חד”ש-תע”ל, ח”כ איימן עודה, אמר אתמול במליאת הכנסת “המיליציה של בן גביר היא עוד איום מוחשי על המרחב הדמוקרטי, אי אפשר להסכים להידברות על מערכת המשפט בזמן שמתירים את דמם של הערבים, של המפגינים, של העובדים השובתים. לתת נשק ואת חסות החוק למתנחלים ולמתפרעי לה פמיליה זה צעד מסוכן בדרך של נתניהו והבן גבירים לפשיזם. חייבים לעצור את זה”.  לדברי ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש-תע”ל) “הדיקטטור מעניק עוד כוח למורשע בטרור להשתולל. גזען מורשע בתמיכה בטרור מקבל עוד סמכויות על מיליציות חמושות. ממשלת הפשיזם רוצה להסתמך על קבוצות כמו לה פמיליה ונערי הגבעות, בשביל לשסות אותם בערבים, שמאלנים ומתנגדים לפשיזם”.

במאמר המערכת שפורסם הבוקר בעיתון “הארץ” נאמר שבן גביר, “תלמידו של מאיר כהנא, הוא עבריין מורשע, קיצוני ומתלהם. הקמת מיליציה שתהיה כפופה לו ולא למשטרת ישראל היא מעשה חסר אחריות, צעד שבהכרח יסכן אזרחים שלא פשעו בדבר. מנהיג פוליטי שאינו מעוניין במלחמת אחים אינו מקים ומממן לקיצוני שבחברי ממשלתו משטרה פרטית וחמושה. למעשה הצעד הזה מסמן שנתניהו נערך למלחמת אחים. נתניהו קנה זמן עד הקיץ כדי לדכא את המחאה ולגשת ל’הידברות’, אך נראה שהוא מתכוון להשתמש בשהות הזאת בעיקר כדי להיערך טוב יותר לגל המחאות הבא. ואל מול הגל הזה יתייצבו הוא ושותפו הכהניסט כשברשותם משטרה פרטית הכפופה ישירות לשר לביטחון לאומי, ולא למפכ”ל המשטרה קובי שבתאי. דגלה לא יהיה דגל ישראל כי אם דגל תנועת כך. אם צריך לשפוט על פי מעשיו, פני נתניהו אינם לשלום אלא למלחמה”.

יצוין שהערב ייערכו מספר הפגנות נגד המיליציה הפשיסטית שבהקמה. את ההפגנות יזמה תנועת “עומדים ביחד” ואל הקריאה הצטרפו חד”ש, אקדמיה לשוויון, מחזקים, איתך-מעכי, כהניזם, הומופוביה וגזענות – לא בבית ספרנו, החזית הוורודה ועוד. ההפגנות יתקיימו בשעה 20:00, במרכז חורב בחיפה, בכיכר הבימה בתל אביב, מול בית השניא בירושלים וליד מרכז המורים בבאר שבע; ב-18:00 מול תחנת המשטרה ברחובות וברחוב ירושלים 5 בחולון.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120058