restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המשותפת בתגובה לתקיפת המשטרה בהלוויה של אבו עאקלה: הכיבוש לא רואה בפלסטינים בני אדם גם לא במותם

14 במאי 2022

מסע הלוויה של כתבת אל-ג’זירה, שירין אבו עאקלה, שנרצחה שלשום במהלך פעולת כוחות הכיבוש במחנה הפליטים ג’נין, התקיים אתמול (שישי) בירושלים. מאות בני אדם התאספו בסמוך לבית החולים בשייח ג’ראח שממנו יצאה הלוויה, והניפו דגלי פלסטין. במקום עמדו שוטרים שזרקו רימוני הלם לעבר המתאספים  ושישה בני אדם נעצרו.

במהלך מסע ההלוויה שוב תקפו שוטרים את משתתפיה, ניסו להחרים את דגלי פלסטין ואף להוריד דגלים שנתלו בסמוך לכנסייה בשער יפו. בצילומים ובסרטונים שהופצו ברחבי העולם נראים עשרות שוטרים רצים לעבר המשתתפים ומפזרים אותם מהמקום תוך שימוש באלות, דבר שהביא כמעט להפלתו של ארון הקבורה. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא 33 פלסטינים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי כתוצאה מאלימות השוטרים. מהסהר האדום נמסר כי השוטרים ירו רימוני גז מדמיע והלם, וששה מהפצועים הועברו לבתי החולים להמשך הטיפול.

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שלקחו חלק בטכס האשכבה של העיתונאית בכנסייה בעיר העתיקה אמרו כי “אין תהומות שהכיבוש הישראלי לא ידרדר אליו. דווקא כשהמוני פלסטינים מבקשים להיפרד מעיתונאית נערצת ומוערכת – כוחות הכיבוש תוקפים את מסע הלוויה ואת ארון הקבורה של שירין. הכיבוש לא רואה בפלסטינים בני אדם. לא בחייהם, ולא במותם”. גם הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופאי, ג’וזף בוריל, גינה אמש  את התנהגות המשטרה הברוטלית בלוויה: “האיחוד האירופאי מגנה את השימוש האבסורדי בכוח מצד שוטרי ישראל במהלך ההלוויה. היה צריך להיפרד משירין בכבוד וללא אלימות וזה המינימום של כבוד אנושי”.

קראו עוד בנושא