restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

העיתונאים נגד פגסוס – תכנת הריגול של התאגיד הישראלי בשירות ההון והשלטון

20 ביולי 2021

ארגון העיתונאים בישראל גינה אתמול (שני) בחריפות חברת הריגול הפרטי הישראלית אן.אס.או: “אנו מודאגים מהפגיעה בחופש העיתונות באמצעות תוכנה של החברה הישראלית” – נמסר בהודעה לעיתונות של הארגון. ארגון העיתונאים מאגד כשלושת אלפים עיתונאים בכ-25 גופי תקשורת. “ארגון העיתונאים בישראל מודאג מהדיווחים על כך שתוכנה של החברה הישראלית אן.אס.או. שימשה למעקבים אחר עיתונאים ברחבי העולם וסייעה לפגוע בהם, בעבודתם ובחופש העיתונות”, נמסר בהודעה הקצרה שהדגישה: “עיתונאים הם שליחי ציבור, שמשרתים את האינטרס הציבורי ולכן לא רק שאסור לפגוע בהם, יש לעשות כל מאמץ לאפשר להם לבצע את עבודתם”.

בתוכנת הריגול פגסוס נעשה שימוש כדי לקדם הפרות זכויות אדם ברחבי העולם בהיקף אדיר. תמונה זו עולה מתחקיר נרחב ביותר של דליפת יותר מ-50 אלף מספרי טלפון של מטרות פוטנציאליות למעקב. הרשימה כוללת ראשי מדינות, פעילי זכויות אדם ועיתונאים – לרבות בני משפחתו של העיתונאי הסעודי שנרצח ג’מאל חשוקג’י.

הפרה שיטתית של זכויות אדם

פרויקט ההתנגדות לפגסוס הוא שיתוף פעולה פורץ דרך של יותר מ-80 עיתונאים מ-17 כלי תקשורת ב-10 מדינות. לתיאום אחראי הארגון “פורבידן סטוריס” (“סיפורים אסורים”) שמושבו בפריז, ואת התמיכה הטכנית לתחקיר העניקו מעבדות המחקר של ארגון זכויות אדם הבינלאומי אמנסטי. “פרויקט פגסוס חושף את אופן השימוש בתוכנה – הנשק המועדף על ממשלות דכאניות שפועלות להשתיק עיתונאים, לתקוף פעילים ולרסק מחאות, תוך הצבת חייהם של אינספור בני אדם בסכנה”, אמרה אנייס קלמאר, מזכ”לית אמנסטי. במסגרת התחקיר זוהו עד כה לפחות 180 עיתונאים ב-21

מדינות שסומנו כמטרות פוטנציאליות לתוכנה בין 2016 ליוני 2021, בהן אזרבייג’ן, הונגריה, הודו ומרוקו – מדינות שבהן המתקפות נגד התקשורת העצמאית התעצמו. בין יעדי ההתקפה גם העיתונאית של היומון הקומוניסטי הצרפתי “הומניטה”, רוזה מוסאווי, המסקרת את צפון אפריקה.

ישראל מסרבת להסגיר חשוד שעשה שימוש בתוכנת הריגול

ממשלת ישראל לא מוכנה להסגיר למקסיקו את תומאס זרון דה לוסיו, בכיר לשעבר בפרקליטות המדינה, החשוד במעורבות בשורה של פרשות, ובהן עינויים, סילוף ראיות ומעילה בעשרות מיליוני דולרים. בנוסף, הוא דרוש לחקירה בארצו גם בקשר לרכישת מערכות פגסוס מחברת אן.אס.או. הישראלית לריגול אחר עיתונאים ואנשי ציבור. גורמים במקסיקו מאשימים שהקשרים של זרון עם חברות ישראליות סייעו לו להימלט לישראל. על כך פורסם בסוף השבוע בעיתון “ניו יורק טיימס”.

זרון, שכיהן כראש יחידת החקירות הפליליות בתקופת ממשלו של הנשיא לשעבר אנריקה פניה נייטו, היה אחראי לחקירת החטיפה והטבח של 43 סטודנטים מבית ספר לחינוך באיוצינאפה ב-2014. זרון היה אחראי לגיבוש הדו”ח הרשמי על הפרשה שפורסם תחת הכותרת “האמת ההיסטורית”, אבל ועדת חקירה בינלאומית דחתה את מסקנות הדו”ח, וכך גם הממשל הנוכחי, שפתח מחדש את חקירת הפרשה. על פי החשדות נגדו, במהלך החקירה היה זרון מעורב בעינויים של חשודים, מהם ניסה לסחוט הודאות, ובסילוף ראיות. 

ב-26 בספטמבר 2014 נחטפו 43 סטודנטים להוראה בעיר איגואלה שבמחוז גררו המקסיקני. הם נסעו באותו יום לאיגואלה כדי להשתתף בהפגנה נגד המדיניות הכלכלית הניאו–ליברלית של ממשלת פניה נייטו וכדי להביע תמיכה במחאת איגודי המורים שדרשו תוספות לתקציב החינוך. במהלך הנסיעה עצרה אותם המשטרה המקומית והתפתח עימות. הפרטים על האירועים בזמן המעצר ואחריו עדיין אינם ברורים, אך על פי החקירה הרשמית הועברו הסטודנטים העצורים לידי ארגון הפשע “הלוחמים המאוחדים” העוסק בין היתר בסחר בסמים ולו קשרים הדוקים עם גורמי אכיפת החוק, ולאחר מכן עונו ונרצחו.

יוסי אבו

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/104808