restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הפגנה בירושלים נגד הפרטת שירותים עירוניים ופיטורי עובדיהם

23 באוקטובר 2021

תחת הסיסמא “די להפקרת העובדים והתושבים; לא להפרטה בעיריית ירושלים”, פעילים יפגינו ביום חמישי הקרוב, 28 באוקטובר, בשעה 18:00 בכיכר ספרא מול ישיבת מועצת העירייה “ונדרוש, תושבים ועובדים, לא להפרטה, לא לפיטורים המוניים של 73 עובדי מחלקת הגננות באגף שפ״ע בסוף החודש”.

מחד”ש ירושלים נמסר כי “מזה מספר שנים, העירייה נוקטת צעדים להפרטת אגפים שונים, כלומר העסקת עובדים דרך חברות קבלן, צד שלישי שאינו מחויב לעובד, לטובתו ולשמירה על זכויותיו, וכן איננו מחויב לתושבי העיר, אלא לרווחים בלבד”. לפי הודעת עיריית ירושלים בהתאם להסכם שנחתם בין ההסתדרות, ארגון העובדים והנהלת העירייה, הוחלט להפריט חלק מאגף שפ”ע (שיפור פני העיר) בעיריית ירושלים. ערב חג הסוכות יותר מ-70 מעובדי האגף קיבלו מכתבי פיטורים. העובדים הללו, אשר עבדו בעירייה במשך עשרות שנים, אינם בעלי השכלה או הכשרה בתחומים אחרים, והדבר יקשה עליהם במציאת עבודה חדשה.

“פיטורי העובדים פוגעים ביכולתם לפרנס בכבוד את עצמם ואת משפחותיהם, וזאת עוד בתקופה של משבר כלכלי ובריאותי. כבר נעשה ניסיון הפרטה ב-2019 באגף תברואה, בה 250 עובדים קיבלו מכתב פיטורין. הפיטורין בוטלו באמצעות מאבק עיקש. גם אגף זה עומד בפני סכנת הפרטה והפעם מדובר בכמה מאות עובדים”, נמסר.

העסקה קבלנית היא צורת העסקה פוגענית ביותר, היא מנתקת בין המעסיק לעובד על ידי הכנסתו של מתווך בעל אינטרס כלכלי שאיננו מחויב לעובדים. ניתוק זה שולל מהעובד את תחושת היציבות, פוגע בזכויותיו ובתנאים הסוציאליים שלו, ופוגם בחיבורו לסביבה החברתית ובתחושת המשמעות שעבודתו מקנה לו. לרוב, עובדי הקבלן הם מאוכלוסיות מוחלשות ועניות, אשר קל יותר לפגוע בזכויותיהם.

יצוין שבקמפיין הבחירות לראשות העירייה, משה ליאון דיבר רבות אודות שמירה על עובדי העירייה ומניעת הפרטה. אך חרף הצהרותיו, נמשך תהליך ההפרטה הדרגתי באגפי העירייה השונים. מאות עובדים נוספים נמצאים בסכנת פיטורים, מבלי לדעת האם יוכלו למצוא דרך להשתלב בעירייה או בחברת הקבלן לאחר ההפרטה או האם יצליחו למצוא עבודה חדשה. לדברי פעילי חד”ש בירושלים “ליאון מפר את הבטחתו המפורשת, ודני בונפיל, יו”ר מרחב ירושלים בהסתדרות, במקום לייצג את האינטרס של העובדים, מאשים אותם וטוען כי חלק גדול מהם לא עושים כלום. אי אפשר להישאר אדישים נוכח העוול הנגרם על ידי עיריית ירושלים למאות עובדים, לבני משפחותיהם ולכל תושבי העיר. העסקה ישירה של עובדי העירייה היא אינטרס של כולנו. הצטרפו אלינו במאבק נגד הפרטה והעסקה קבלנית, ובעד העסקה ישירה המיטיבה עם העובדים ועם הציבור כולו”.

להצטרפות למאבק: tani@anu.org.il

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/977888406095746