restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ועדת הפנים והסביבה נגד אנטנות סלולריות בדירות

5 במאי 2011

ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה ביום רביעי, ה-4 במאי, באישור תקנות הקרינה הבלתי מייננת, שעיקרן בקביעת טווחי בטיחות ורמות חשיפה מותרות לקרינה בתדרי רדיו. עיקר הדיון נסוב סביב השאלה האם לאפשר הקמת אנטנות סלולאריות במרפסות גג.

תקנה 4 ד (ד) בנוסח הנוכחי אוסרת על הקמת אנטנות סלולאריות בדירות מגורים אולם מחריגה ומאפשרת את הקמתן במרפסות גג, ללא צורך ביידוע הרשות המקומית והגשת בקשה כלשהי להיתר בנייה. בפתח הדיון אמר יו”ר הוועדה, ח”כ דוד אזולאי, כי השלטון המקומי מתנגד בכל תוקף להתקנת אנטנות ללא יידוע הרשות המקומית וכי על פי הנוסח הנוכחי, מי שמקים אנטנה במרפסת גג אינו צריך להודיע אפילו לשכנו. ח”כ אזולאי אמר כי הועדה לא תוכל לתת את ידה למהלך כזה.

במהלך הדיון הסתבר כי הנוסח הנוכחי הוגש על ידי הלשכה המשפטית של המשרד להגנת הסביבה לאחר שעו”ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, חיווה את דעתו כי יש להבחין בין דירות מגורים בהן יש לאסור הקמת אנטנות סלולאריות לבין מרפסות גג שעליהן ניתן להקים את האנטנות. ח”כ ד”ר דב חנין אמר בתגובה: “עם כל הכבוד למשנה ליועץ המשפטי, ההבחנה הפרשנית שהוא יצר בין שני אתרים באותה דירת מגורים אינה ברורה”. עו”ד נועה בן אריה, היועצת המשפטית של מרכז השלטון המקומי, ושאר חברי הועדה הצטרפו אף הם להסתייגותו של ח”כ חנין מהפרשנות של עו”ד ליכט.

ראש העיר הרצליה, גב’ יעל גרמן, אמרה בדיון כי תקנה שלא תאפשר בקרה מוניציפלית של התקנת מתקני קרינה תגדע את הדמוקרטיה המוניציפלית במחי יד.

לקראת סיכום הדיון, הבהיר ח”כ חנין את עמדתו, שייצגה גם את שאר חברי הועדה הנוכחים בדיון, ח”כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ’ ויו”ר הועדה ח”כ דוד אזולאי: “תקשורת סלולארית היא חלק מהחיים שלנו, אבל כמו בכל עניין סביבתי, “אין ארוחות חינם” ומחקרים רבים מצביעים על סכנות שעלולות לנבוע מהקרינה הסלולארית. לכן, חשוב מאד להגביל את רמות הקרינה. המשרד להגנת הסביבה צודק. דירות מגורים אינן מקום לאנטנות סלולאריות ואין להפריד בין חלקי הדירה השונים לעניין זה”.

בסיכום הדיון, הוחלט כי הוועדה תפעל לאישור התקנות אך לא תאפשר, בשום אופן, הקמת אנטנות סלולריות בדירות מגורים. הועדה תבקש מעו”ד ליכט להופיע בפני הוועדה על מנת להבהיר את חוות דעתו.