restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

זעם בחד”ש בעקבות הכרזת גנץ על שישה ארגוני חברה אזרחית הפלסטינית ארגוני טרור

23 באוקטובר 2021

שר הביטחון בני גנץ חתם אתמול (שישי) על צו המכריז על שישה ארגונים אזרחיים פלסטינים בגדה המערבית ארגוני טרור. בהודעה שמסר משרד הביטחון נכתב כי הארגונים  פועלים מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין, וכי הם שימשו למימונו.

חלק מהארגונים הם ארגוני זכויות אדם, בהם אדמיר – המציע סיוע משפטי לאסירים ואוסף נתונים על מאסרים ומעצרים מינהליים, ופועל להפסקת עינויים; אל-חק – המתעד הפרת זכויות של פלסטינים בשטחים, ומבצע מעקב אחר הרג ילדים ומצבם של ילדים העצורים בישראל; וסניף פלסטין של האגודה הבינלאומית לזכויות הילד. הארגונים הנוספים הם ארגוני חברה אזרחית: איגוד ועדות החקלאים, ארגון ועדת הנשים ומוסד המחקר ביסאן.

ההחלטת שר הביטחון כלפי ארגונים הפועלים זה עשרות שנים בשטחים הכבושים גרמה לזעם בחד”ש. לדברי יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) “יום הוא לא לילה וארגוני הזכויות הפלסטינים הם לא ארגוני טרור, הכיבוש הוא הטרור. אנו עומדים לצד העובדים המסורים בארגוני הזכויות הפלסטינים שנאבקים בעוולות הכיבוש האכזרי. איתכם עד לסיום הכיבוש. ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) מסרה “עוד שינוי מבית היוצר של הממשלה בחסות מרצ ורע״מ – ארגוני זכויות אדם שעסוקים בעבודה משפטית ובינלאומית נגד הכיבוש מוגדרים כארגוני טרור. ‏הטרור הגדול הוא הכיבוש והניסיון להגדיר מי שמתנגד אליו כטרוריסט לא יעבוד. ‏במקום להסתכל במראה שמציבים הארגונים מול הממשלה – היא בוחרת לנפץ את המראה.” ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) ממשלת בנט-לפיד סבורה ש”מלחמה היא שלום; חירות היא עבדות; בערות היא כוח וארגוני זכויות אדם הם ארגוני טרור. ‘ממשלת השינוי’ הכריזה מלחמה על ארגוני זכויות האדם הפלסטינים בכדי להכשיר את הטרור האמיתי – הכיבוש”.

ארגוני זכויות האדם הבינלאומיים אמנסטי ומשמר זכויות אדם מסרו בהודעה משותפת כי מדובר בהחלטה “מזעזעת ובלתי הוגנת”, המהווה “מתקפה מצד הממשל הישראלי על תנועת זכויות האדם הבינלאומית”. עוד נמסר כי “ההחלטה היא הסלמה מדאיגה, שמאיימת להפסיק את עבודתם של ארגוני החברה האזרחית הפלסטיניים המבטיחים ביותר”. מארגון בצלם נמסר כי “הכרזת ממשלת ‘השינוי’ על ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור היא לא סתם צעד הכרזתי, זה מהלך המאפיין משטרים טוטליטריים, כשברור שמטרתו להביא לסגירתם”.

לדברי האגודה לזכויות האזרח “שר הבטחון הכריז על שישה ארגונים פלסטינים הפועלים בגדה המערבית כארגוני טרור. בין הארגונים הללו ישנם ארגוני זכויות אדם ותיקים ומוערכים הפועלים מזה שנים ארוכות ללא לאות להגנה על זכויותיהם של התושבים הפלסטינים ונאבקים באומץ נגד עוולות הכיבוש”.