restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש בחיפה: מדוע מאיימת העירייה על מעסיקי מבקשי מקלט?

5 ביולי 2012

בחודשיים האחרונים הגיעו למשרדי עמותת “קו לעובד” בחיפה פניות רבות של עובדים ומעסיקים מהעיר, אשר קיבלו מכתבים מעיריית חיפה המאיימים לשלול את רישיון העסק של מי שיעסיקו מבקשי מקלט. איומים דומים הושמעו בידי פקחי העירייה אשר הגיעו אל בתי העסק. מדיניות זו מתקיימת למרות כי החלטת בג”ץ קובעת כי עד שהמדינה לא תסדיר הסדרים לשהייתם ופרנסתם של מבקשי המקלט, לא יבוצעו פעולות אכיפה כנגד מעסיקים שיעסיקו אותם, וכי התרעה של 30 יום תינתן לשינוי המצב. בנוסף, חוק רישוי עסקים קובע כי אין זה בסמכות העירייה לשלול רישיון עסק בגלל העסקת עובדים ללא רישיון, או כל הפרה אחרת של חוקי העבודה, ולפיכך – העירייה יודעת היטב כי מדובר בהפחדה וברדיפה הנעשית שלא כחוק וללא סמכות, וכי היא עוברת בכך על חוק שוויון ההזדמנויות, הקובע כי “לא יפלה מעביד בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת… גזעם, דתם, לאומיותם”.

בעקבות מסע איומים והפחדות לא חוקי זה, פנתה עמותת “קו לעובד” במכתב המבקש את הפסקת המדיניות הבלתי חוקית– מכתב שלא זכה לכל מענה. כמו כן, הגישה חברת מועצת העיר עדנה זריצקי-טולידאנו (חד”ש) שאילתא לראש העיר, ובה שאלה: “האם העירייה מודעת כי פעילותה מהווה חריגה בסמכות? האם יש הסבר למדיניות זו שהעירייה הזדרזה לנקוט? האם העירייה חדלה מפעולתה זו, החורגת מסמכות, ואשר אינה מעידה על רגישות אנושית? האם תודיע העירייה למעסיקים עליהם איימה, כי היא חוזרת בה?” יצוין שבישיבת מועצת העיר שנערכה אמש (יום ג’), נענתה השאילתא באמירה סתמית כי “עיריית חיפה תמשיך לברר את המצב אל מול משרדי הממשלה הרלוונטיים”.

קבוצת פעילים חברתיים, ביניהם פעילי חד”ש ומק”י, אשר הגיעו לישיבה בכדי לחלק לחברי מועצת העיר חומר הסברה בנושא, ולשמוע את תגובתה של העירייה, יצאו מאוכזבים מהישיבה, תחת הרושם כי העירייה ממשיכה להתחמק ממתן תשובה אשר תחייב אותה לחזור בה ממדיניותה הבלתי חוקית. נראה שכוונת העירייה היא שהפחדת המעסיקים ורדיפתם של מבקשי המקלט תסייע להפוך את חיפה ל”עיר לבנה”, הפעילים החליטו כי ימצו את כל האמצעים החוקיים והציבוריים כדי לעצור את מדיניותה הגזענית והבלתי-חוקית של עיריית חיפה.

קבוצה של פעילים חברתיים ליד עיריית חיפה, אמש. שלישית מצד ימין: חברת מועצת העיר עדנה זריצקי-טולידאנו (צילום: מק
קבוצה של פעילים/ות חברתיים/ות ליד עיריית חיפה, אמש. שלישית מצד ימין: חברת מועצת העיר עדנה זריצקי-טולידאנו (צילום: מק”י)

דורשות/ים פרנסה בכבוד לפליטים / חברת מועצת העיר חיפה, עדנה זרצקי-טולידאנו (חד”ש)