restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חוקרי מדיניות ציבורית וממשל: ההפיכה המשטרית תפגע באזרחי ישראל המוחלשים

3 בפברואר 2023

חוקרים בתחומי המינהל והמדיניות הציבורית והממשל פרסמו אתמול (חמישי) גילוי דעת על ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין ובו הם מתריעים מפני “פגיעה ביכולתה של הממשלה להתמודד עם אתגרי מדיניות בכל התחומים, ולהבטיח את ביטחונם, בריאותם ואיכות חייהם של האזרחים ושל התושבים בישראל”.

עוד נאמר בהצהרה: “אנחנו מתריעים כי הצעדים המוצעים על ידי הממשלה יובילו לתוצאות בעלות השלכות הרסניות על המנגנונים החיוניים הללו ועל שירות המדינה. הם יצמצמו מאד את האפשרות לבלום לחצים ושיקולים פוליטיים צרים ולא עניינים בתהליכי קביעת מדיניות ובמינויים. הם יפגעו באיכות ההחלטות עקב הגבלת האפשרות של בעלי תפקידים בשירות המדינה להפעיל שיקול דעת עצמאי ולהביע בחופשיות את עמדתם המקצועית. תהליכים אלה גם יפגעו במוטיבציה של העובדים בשירות המדינה, אשר צפויה להוביל לעזיבה מואצת של רבים מהם, ולקושי של המגזר הציבורי למשוך ולשמר בעתיד כוח אדם מקצועי איכותי. הצעדים הנוכחיים מלווים כבר עתה בהתבטאויות פומביות חוזרות ונשנות של בכירים בממשלה כנגד הדרגים המקצועיים, המטילות דופי ביושרתם ומקצועיותם, ללא בסיס עובדתי”.

“אנחנו מתריעים כי בסיס האמון והלגיטימציה של הציבור, אשר מושתת על האמונה כי החלטות הממשל מונעות משיקולים ענייניים, עשוי גם כן להיפגע באופן חמור. אזרחים רבים צפויים להביע התנגדות להנחיות ולהוראות הממשלה, או ינסו להתחמק מהן ולתמרן את המערכת הציבורית לטובתם האישית. אתגרים אלו כבר קיימים כיום, אך צפויים להתעצם מאד”, הדגישו.

“אנחנו מבקשים להתריע בפני הציבור ונבחריו מפני ההשלכות ההרסניות הצפויות להתרחש, ככל שיצאו לפועל היוזמות הנוכחיות של הממשלה. בחרנו להתמקד בהשלכות הנוגעות לתפקוד גופי הממשל והמדיניות, על סמך מומחיותנו הספציפית בנושא, ומתוך היכרותנו את הניסיון המחקרי הרב במדינות רבות. בחרנו להשמיע את קולנו כעת, מתוך חשש כי לאחר אישורם של שינויי היסוד בכנסת, לא ניתן יהיה למנוע את ההידרדרות המהירה. את מחיר הפגיעה בתפקודם של גופי הממשל והמדיניות ישלמו כלל האזרחים והתושבים בישראל, ובעיקר אלה המשתייכים לשכבות החלשות בחברה”, סיימו.

בין החתומים על גילוי הדעת: ד”ר ואלרי איסק, אוניברסיטת חיפה; ד”ר אנה אוסטר, המכללה האקדמית עמק יזרעאל; ד״ר סער אלון-ברקת, אוניברסיטת חיפה; פרופ’ איתי בארי, אוניברסיטת חיפה; פרופ’ גיא בן-פורת, אוניברסיטת בן-גוריון; פרופ׳ ענת גופן, האוניברסיטה העברית; פרופ’ יצחק גל-נור, האוניברסיטה העברית; פרופ’ שרון גלעד, האוניברסיטה העברית; פרופ’ דויד דרי, האוניברסיטה העברית; פרופ’ ערן ויגודה-גדות, אוניברסיטת חיפה

פרופ’ דנה ושדי, אוניברסיטת חיפה; ד”ר עמוס זהבי, אוניברסיטת תל-אביב; פרופ’ רוית חננאל, אוניברסיטת תל אביב.

עוד חתמו על ההצהרה: פרופ’ אלון טל, אוניברסיטת תל-אביב; ד”ר שרון ידין, המכללה האקדמית עמק יזרעאל; פרופ’ פני יובל, אוניברסיטת בן-גוריון; ד”ר נחומי יפה, אוניברסיטת תל-אביב; פרופ’ ניסים (נסי) כהן, אוניברסיטת חיפה; פרופ’ גלית כהן בלנקשטיין, האוניברסיטה העברית; ד”ר אמנון כוורי, אוניברסיטת רייכמן; ד”ר אליקים כסלו, האוניברסיטה העברית; ד”ר חנה כץ, המכללה האקדמית ספיר; פרופ’ יגיל לוי, האוניברסיטה הפתוחה; פרופ’ דוד לוי-פאור, האוניברסיטה העברית; ד”ר זהבית לויטץ, אוניברסיטת בר-אילן; פרופ’ משה מאור, האוניברסיטה העברית; פרופ’ שלמה מזרחי, אוניברסיטת חיפה; ד”ר רותם מילר-מור אטיאס, אוניברסיטת חיפה; ד”ר ליבי ממן, המכון ללימודים בינלאומיים בברצלונה; ד”ר רונן מנדלקרן, אוניברסיטת תל אביב; פרופ’ גילה מנחם, אוניברסיטת תל- אביב; רעות מרציאנו, אוניברסיטת טורונטו; פרופ’ רענן סוליציאנו-קינן, האוניברסיטה העברית; פרופ’ איל פאר, האוניברסיטה העברית; פרופ’ שרון פרדו, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב; ד”ר נדב פרץ-וייסוידובסקי, המכללה האקדמית אשקלון; פרופ’ ארז צפדיה, המכללה האקדמית ספיר; ד”ר הדס רוט-טולדנו, המכללה האקדמית הדסה; ד”ר יניב ריינגוורץ, אוניברסיטת חיפה; ד”ר אורן שלמה, האוניברסיטה הפתוחה; ד”ר אילנה שפייזמן, אוניברסיטת בר-אילן ופרופ’ עירא שרקנסקי, האוניברסיטה העברית.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118828