restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חוק השקיפות הסביבתית של ח”כ חנין אושר לקראת קריאה שנייה ושלישית

23 בפברואר 2012

ביום רביעי, ה-22 בפברואר, אישרה ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית חוק מקיף המבטיח שקיפות בכל הנוגע לפליטות של חומרים מזהמים לסביבה. החוק מטיל על מפעלים חובות דיווח מפורטות, מקים מרשם של חומרים מזהמים שנפלטו ומחייב את פרסום הנתונים לידיעת הציבור.

החוק החל את דרכו כהצעת חוק פרטית שיזם ח”כ דב חנין יחד עם קבוצת חברי כנסת והוא מבוסס על מחקר מקיף שנעשה ע”י עמותת אדם טבע ודין. בהמשך הדברים הגיש גם המשרד להגנת הסביבה הצעת חוק דומה משלו ושתי ההצעות אוחדו לחוק אחד.

לדברי ח”כ חנין, יו”ר הוועדה המשותפת לסביבה ובריאות ויו”ר השדולה הסביבתית חברתית בכנסת: “הניסיון מלמד שחובות דיווחו סביבתיות משנות התנהגות של מפעלים מזהמים. שקיפות סביבתית היא כלי דמוקרטי ומכשיר מרכזי לגיוס הציבור לפעולה נגד זיהומים ומזהמים. החוק מטיל על הממשלה חובות פיקוח ממשיות ומעמיקות. התחמקות מדיווח תהיה עבירה פלילית ותגרור גם עיצומים כספיים מנהליים בשיעורים ניכרים. באימוץ החוק ישראל מצטרפת למועדון של מדינות מובילות שבהן קיימים סטנדרטים ראויים של דיווח ושקיפות סביבתיים.

“החוק משנה באופן יסודי את המצב הנוכחי שבו איננו יודעים מה נפלט לסביבתנו, מה מזהם את האוויר שאנחנו נושמים, את המים שאנחנו שותים ואת האדמה בה אנחנו מגדלים את מזוננו”.