restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חזית שמאל בתוניסיה; מנהיג קומוניסט נידון למאסר ארוך בסוריה

24 בינואר 2011

אלפי מפגינים מאזורים כפריים עניים בלב תוניסיה הפגינו במהלך יום ראשון, ה-24 בינואר, בבירה תוניס, בדרישה לסלק את כל אנשי הנשיא המודח זין אל-עאבדין בן עלי שעדיין נמצאים בשלטון. המוחים הגיעו לבירה ב”שיירת חופש” וכיתרו את הבניין משרדי ראש הממשלה. רבים מהמפגינים הם תושבי סידי בוזיד, העיר שבה החלה ההתקוממות העממית בעקבות התאבדות מוחמד בועזיזי.

מאות מהפגינים נשארו כל הלילה מול משרדי הממשלה והמשיכו במחאה, בהפרה בוטה של עוצר הלילה שהושלט על ידי בן עלי בימיו האחרונים בשלטון. בבוקר פתחו כוחות המשטרה בדיכוי אלים של המפגינים, שהוביל להפגנות מחאה נוספות בקרבת מקום ובמרכז הבירה, בשדרות בורגיבה.

בניסיון להפסיק את המחאה, שרק גוברת מדי יום, נמסר אתמול על מעצרם של שני מקורבים נוספים של בן עלי: דוברו ויועצו של הנשיא המודח, עבדלעזיז בן דיה, ויו”ר הבית העליון של הפרלמנט, עבדאללה כלאל. לא נמסרו פרטים רבים על המעצרים, פרט לעובדה שהשניים הושמו במעצר בית.

“העם רוצה שהממשלה הזו תיפול”, קראו המפגינים. אחרים אמרו שהם דורשים צדק בשם אלה שנרצחו בידי אנשי המשטר הקודם. הממשלה הודיעה אמש כי בבתי הספר ובאוניברסיטאות יחזרו היום ללימודים סדירים אך עוצר הלילה יישאר על כנו. דובר הסתדרות המורים של תוניסיה, נביל הואצ’י, מסר בצהריים כי השביתה שהאיגוד הכריז בדרישת להתפטרות הממשלה היא “מסיבית ברוב שטחה של תוניסיה”. השביתה הוכרזה ללא הגבלת זמן ועד להתפטרות ממשלת המעבר.

עוד נמסר על הקמת “חזית ה-14 בפברואר” של כוחות השמאל. החזית הוקמה ביוזמת המפלגה הקומוניסטית של העובדים ובהשתתפות כוחות שמאל נוספים: מפלגת העובדים הפטריוטית והדמוקרטית, התנועות הנאצריסטית והבע’תיסטית, השמאל העצמאי, תנועות הפטריוטים הדמוקרטיים וליגת השמאל של העובדים. במצע של החזית: סילוק ממשלת המעבר, קריאה לאסיפה מכוננת, קידום החירויות הדמוקרטיות וגם “בניית משק לאומי בשירות העם” והלאמת כל החברות שהופרטו בעת שלטונו של בן עלי.

בעקבות ההתקוממות בתוניסיה: מנהיג קומוניסטי סורי נידון ל-7.5 שנות מאסר

בית המשפט בסוריה גזר ביום ראשון, ה-24 בינואר, 7.5 שנות מאסר על אזרח סורי בן 69, שהואשם בהשתייכות למפלגה הקומוניסטית של העובדים בסוריה וב”פעילות מחתרתית”. “לשלוח אותי למאסר לא יתרום לסוריה”, אמר הנאשם עבאס עבאס בתגובה.

עבאס, דמות פוליטית מוכרת ומנהיג קומוניסטי ותיק, היה כלוא במשך 17 שנה בעת שלטונו של הנשיא חפז אל-אסד המנוח. במאי 2009 נעצר עם עוד לשלושה מחבריו הפעילים במפלגה הקומוניסטית המחתרתית, שנידונו ל-4 שנות מאסר.

משמעות העמדתו לדין של עבאס בבית משפט לביטחון המדינה היא שלא ניתן לערער על פסק הדין. פעילים קומוניסטים בסוריה מסרו כי “פרסום גזר הדין ימים אחדים לאחר ההתקוממות העממית בתוניסיה מהווה תמרור אזהרה של המשטר כלפי פעילי השמאל העקבי. המשטר מאותת שסוריה לא תיהפך לתוניסיה שנייה ושאין לתלות תקוות במרד עממי סוריה – בדומה למרד העממי בתוניסיה”.