restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ברכה: “שר האוצר לא שמע בכלל על נתוני האבטלה, הוא לא יודע על זה כלום”

31 באוגוסט 2012

מליאת הכנסת התכנסה ביום רביעי, ה-29 באוגוסט, לישיבת פגרה מיוחדת על התייקרות המחירים וגל הפיטורים, שהתקיימה בעקבות חתימתם של חמישים חברי כנסת. יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, אמר במליאה: “נתוני האבטלה בפריפריה ובמגזר הערבי בפרט גבוהים באופן משמעותי ביחס לאומדן הכללי במשק שעומד על 7 אחוזים למול המגזר הערבי שגבוהה מ-25 אחוז. שרים בממשלת ישראל לא מגיעים לבקר בכפרים הערביים כדי לקדם את תוכניות הבניה אלא כדי לקדם את מעמדם בפריימריז.

“זה עתה חזרתי מהפגנה של עובדי ‘פניציה’ שמפגינים בכניסה לכנסת, מאות עובדים, שעומדים בפני סכנת סגירת המפעל ואז בעצם איבוד פרנסה למאות משפחות, קרוב ל-1,000 בסך הכול. אני קורא לממשלה לעשות מעשה מייד, וגם עכשיו זה מאוחר, ולא לזרוק מאות רבות של עובדים למעגל האבטלה.

“נתוני האבטלה האחרונים, ששר האוצר לא שמע עליהם בכלל, והוא מספר לנו שהוא לא יודע על זה שום דבר – זה רק מראה על קהות חושים ועל התכחשות למצוקתם של האנשים. זה מראה עוד יותר על ההשתעבדות המוחלטת של הממשלה לבעלי ההון. גם בקיצוץ הראשון, ביום יציאתנו לפגרה, דיברו על קיצוץ של 7 מיליארד שקלים, ועל מנת לייצר מראית עין של קיצוץ לכולם קיצצו 200 מיליון שקל משיפוי מעסיקים; לעומת זאת, 6.8 מיליארד שקלים היו על חשבון השכבות המוחלשות. שמעתי את סגן שר האוצר לפני כמה רגעים מדבר על מס ערך מוסף, שהוא מס רגרסיבי, אבל היות שהעשירים צורכים יותר הם עיקר המשלמים.

“מאיפה התיאוריה הכלכלית הזאת? מאיפה הוא המציא אותה? איפה זה קיים? הרי העשירים הם באלפיונים ובמאיונים העליונים. אז גם כשיצרכו שני ק”ג עגבניות והעני יצרך 200 גרם, עדיין עיקר הנטל נופל על השכבות העממיות. מה גם שאותו 1 שקל או 2 שקלים של תוספת מס ערך מוסף, בשביל האיש העני והאיש שחי מתחת לקו העוני זה כסף גדול, וה-1,000 שקל, ה-5,000 שקל וה-10,000 שקל בשביל האלפיונים העליונים זה כמו להתעטש”.

ח”כ דב חנין אמר בנאומו: “כלכלת המלחמה כבר כאן, ומי שמשלם את מחירה אלו אותם אנשים שביקשו צדק חברתי. 30 מיליארד שקלים שהממשלה מבקשת להוציא הוא מחיר המלחמה. אני חושש, עמיתי חברי הכנסת, שאנחנו נדרשים היום להתחיל ולשלם את הצ’ק של כלכלת מלחמה שהממשלה הזאת מקדמת. גם אם היא הולכת למלחמה, גם אם היא כרגע לא הולכת למלחמה, אבל כלכלת המלחמה, כבר נמצאת כאן. ומי שמשלם את המחיר על כלכלת המלחמה הזאת זה הציבור הרחב”.