restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין: “חוק הכבילה – עבדות מודרנית”

16 במאי 2011

מליאת הכנסת אישרה ביום שני בקריאה שנייה ושלישית את “חוק הכבילה” הנוגע לעובדים הזרים. הצעת החוק עברה ברוב של 26 תומכים מול שישה מתנגדים. החוק קובע בין היתר כי שר הפנים יהיה רשאי לקבוע בנוגע לעובדים זרים בתחום הסיעוד, את מספר המעסיקים שהם רשאים לעבור ביניהם ואף “לכבול” לאזור גיאוגרפי מסוים את תחום עיסוקם הספציפי.

ח”כ דב חנין אמר בדיון כי מדובר “בעבדות מודרנית”. לדבריו: “החוק ירחיב את תופעת הדלת המסתובבת, בכך שימריץ את קבלני כוח האדם להביא עוד עובדים זרים במקום אלה שיאבדו את מעמדם בגלל הסדר הכבילה הנוקשה. זהו פתרון קל ומוטעה, כאילו רק בגלל התנהגות העובדים קשה מצבם של הסיעודיים. זו גישה מוטעית שאיננה מתמודדת עם הבעיות האמיתיות ופסולה מכיוון שהיא מתמודדת עם בעיות של קבוצה מוחלשת אחת על חשבון קבוצת מוחלשת אחרת”.

גם בעמותת “רופאים לזכויות אדם” ביקרו בחריפות את “חוק הכבילה” שאושר בכנסת. פרופ’ צבי בנטואיץ’, יו”ר העמותה, מסר כי “התיקון לחוק פותח פתח אשר עלול להוביל עשרות אלפי מהגרים להפוך לעבדים נרצעים של מעסיקיהם. כך, באופן רשמי, מדינת ישראל מצטרפת למועדון העגום של מדינות המעגנות בחוק פרקטיקות של עבדות מודרנית ונוהגת במהגרים כאילו היו כלי עבודה בלבד, ללא צרכים ומשוללי חירות. לאחר שנים של מאבק לביטול הסדר הכבילה, לא נותר לנו אלא לשוב למאבק משותף של עובדים, מעסיקים ופעילים כנגד פגיעה בזכויות מהגרים”.