restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ כסיף דורש דיון דחוף בכנסת על ההפעלה המחודשת של איכוני השב”כ

28 בנובמבר 2021

ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) דרש הערב (ראשון) דיון דחוף בכנסת על ההפעלה המחודשת של איכוני השב”כ כפי שהחליטה הממשלה. “ביקשתי דיון מהיר בנושא האיכונים”, מסר והוסף “השופט עמית התייחס לשימוש במנגנון כפייה אשר שקיפותו אינה מלאה כ”תרכובת חומצתית שעלולה לאכל את הגנות הברזל של כל דמוקרטיה. לא רק שאיכוני השב”כ רעילים לדמוקרטיה הם גם לא יעילים למאבק בקורונה. לכן, יש למנוע אותם, או, למצער, לדון בהם בדחיפות בכנסת”.

כמו כן, בעקבות ההודעה על ההפעלה המחודשת של איכוני השב”כ, האגודה לזכויות האזרח מסרה כי מדובר בהחלטה “אומללה ולא חוקית”. לדברי האגודה, ההחלטה סותרת את פסיקת ההרכב המורחב של בג”ץ שהתקבלה בחודש מארס האחרון. “מדובר בזלזול בוטה בשלטון החוק”, הוסיפה האגודה שציינה שיש חלופה טובה ומידתית לאיכונים – מערך התחקורים האפידמיולוגיים.

לעומת זאת, מנהיג מרצ ושר הבריאות, ניצן הורוביץ תומך בהפעלת השב”כ פחות משנתיים לאחר שתקף בחריפות את השימוש באיכונים כחלק מהאמצעים להתמודדות עם המגפה.  במארס 2020, ראש הממשלה דאז, כעת יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו הודיע על השימש באיכונים ששימשו עד לאותו העת למעקב הוסב לאמצעי אכיפה של כללי הבידוד עבור חולי קורונה. בעקבות זאת, הורוביץ שבאותם ימים היה באופוזיציה – פנה במכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט. הורוביץ תקף וכתב כי מדובר ב”פגיעה קשה בפרטיות” וביקש את התערבותו לעצירת המהלך.

בפנייתו כתב הח”כ דאז הורוביץ: “מעקב, איכון, וניטור של אזרחים, תוך שימוש במאגרי מידע ובאמצעים טכנולוגיים מתוחכמים, עלול לגרום פגיעה קשה בפרטיות ובחירויות האזרח הבסיסיות. משום כך אלה צעדים אסורים במדינות דמוקרטיות. גם במצב הנוכחי, אין להפעיל אמצעים חודרניים שכאלה, באופן גורף כלפי המוני אזרחים, ללא פיקוח נאות. כמו כן יש לקבוע כללים ברורים לשימוש במידע המתקבל, ולהגבילו ככל האפשר”.

כאשר נושא האיכונים הובא לאישור נוסף במליאה, הוסיף הורוביץ: “משבר הקורונה הוא לא מסוג הסכנות שעונות למבחן המחמיר שנקבע. הממשלה מאפשרת למשק להמשיך ולתפקד חרף סכנות המגפה, מדובר במגיפה שהיא לא זמנית ולא חולפת, היא דורשת היערכות ארוכת טווח וקיום שגרת חיים לצד המגפה מגפה לאורך זמן, ויש פתרונות רבים וחלופיים לצמצם את מהירות התפשטותה. והראייה היא שאף מדינה דמוקרטית אחרת כולל כאלה שאצלם הקורונה הרבה יותר מתפשטת מאצלנו ואצלם יש עשרות אלפים של מתים לא מפעילה את שירות הביטחון שלה לצורך הזה”.