restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ סוויד: הצעת חוק חובת דיווח על תרומות מישות זרה – מקארתיסטית

17 באוגוסט 2010

ח”כ חנא סוויד (חד”ש) התייחס ביום שני, ה-16 באוגוסט, להצעת חוק לפיה גופים ישראליים הפועלים ללא כוונת רווח והמתקיימים מתרומות יחויבו לחשוף את סכומי התרומות שקיבלו מגופים מדיניים בחו”ל ואת זהות התורמים למימון פעולותיהם ואמר “זהו חוק מקארתיסטי שמטרתו ליצור הפחדה”. בסוף הישיבה אושרה הצעת החוק הפרטית לקריאה ראשונה בוועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת. בשלב הבא, לקראת אישורה הסופי, היא תורחב, ככל הנראה, גם על תרומות פרטיות מחו”ל.

יוזמי הצעת החוק הם יו”ר הוועדה, ח”כ דוד רותם (ישראל ביתנו) ויו”ר הקואליציה וסיעת הליכוד ח”כ זאב אלקין. הצעת החוק היתה במקורה תקיפה יותר ושללה את הפטור ממס לעמותות שקיבלו תרומות מגופים לא ישראליים. היא עלתה לפני כחצי שנה על רקע הביקורת נגד פעילות הקרן החדשה לישראל. רשם העמותות לשעבר, עו”ד ירון קידר, יצא נגדה בחוות דעת בה נטען כי יש בה הפרה של הדין הבינלאומי. לטענתו, בחוק העמותות הקיים ישנן חובות דיווח לגבי הכנסות עמותה לרבות מ”ישות זרה”. לדבריו, הנוסח שעבר היום לא מוסיף על הקיים אבל מאזן בין תפיסות הדמוקרטיה השומרת על זכויות אדם לבין הצורך בשקיפות של ארגוני החברה האזרחית.

הצעת החוק עברה ברוב הקואליציוני בוועדה. ח”כ דב חנין הדגיש ש”החוק המוצע הוא סלקטיבי ומכוון לסוג מסוים של עמותות ויש בו פגיעה חמורה ביסודות הפעילות הדמוקרטית”.

הביקורת של חברי הכנסת של חד”ש התייחסה גם לעובדה שהצעת החוק מתמקדת בתרומות של גופים מדיניים ומתעלמת מתרומות פרטיות, מה שאילץ את יו”ר הוועדה להודיע כי ישקול להוסיף להצעת החוק גם שקיפות לגבי מימון המגיע מאנשים פרטיים בחו”ל, כשיכין אותה לקריאה שנייה ושלישית. הבהרה זו קוממה על ח”כ רותם את נציגי האוניברסיטאות והמוסדות הלאומיים שנכחו בדיון. המשנה לנשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ’ יפה זילברשץ, התריעה כי “הרחבה זו של החוק עלולה לפגוע קודם כל בנו, שמתקיימים מהרבה תרומות אישיות המותנות בכך שיהיו בעילום שם”. הצעת החוק תעלה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת לאחר פגרת הקיץ ותחזור לוועדת החוקה כדי להכין אותה לאישור סופי, עוד במהלך כנסת החורף.

עוד בנושא