restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה הוצא ממליאת הכנסת בגלל שגינה את הטבח וההרעבה ברצועת עזה

20 במרץ 2024

יו”ר חד”ש-תע”ל, ח”כ איימן עודה הוצא בצהריים (רביעי) ממליאת הכנסת בעקבות אמירות קשות שהשמיע נגד כיבוש עזה והמצב ההומניטרי בעזה. “מה שהצבא עושה שם זה רצח, זה טבח – הרעבה של ילדים”, אמר עודה. לדבריו, “יש עיוורון לב ויש עיוורון במצפון. אני פונה אליכם להיות אופוזיציה אמיתית נגד הממשלה הזו ופשעיה בעזה. יש עמדה לגבי 7 באוקטובר, אבל מה שהצבא עושה שם זה פשע, זה הרג, זה רצח, זה טבח”.

בעת נאומו הורד בכוח מבמת הכנסת על-ידי הסדרנים בהוראת סגן יו”ר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד). הוויכוחים נמשכו גם לאחר סיום הנאום, כשח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש-תע”ל) יצאה להגנתו של עודה. היא הפצירה לעבר מילביצקי: “לפי איזה סעיף אתה מוריד אותו?”. יו”ר הקואליציה אופיר כץ (הליכוד) ענה כי “לא יגידו פה שחיילי צה”ל מבצעים טבח”.

לאחר מכן דיבר גם חבר הכנסת אחמד טיבי (חד”ש-תע”ל) ואמר כי “יש ח”כים ערבים שחושבים שצריך להפסיק את המלחמה, ויש גם ח”כים יהודים שחושבים ככה. זו מלחמה של זוועות. זה הרג, זה טבח, זה הרעבות. זה פשע מלחמה”.  לדברי טיבי, “הח”כים הערבים דיברו אחד-אחד נגד הזוועות והטבח בעוטף. לא הבדלנו בין דם לדם. בבית הזה חושב שאפשר להפציץ את כל הבניין ושהילד, האמא, הדודה והשכנים – כולם ימותו. זה גם מה שקרה למשפחה שלי, זה טבח וזה פשע וזו חרפה מוסרית. לכן העמדה שלנו היא להפסיק את המלחמה”.

בתוך כך, ברצועת נמשכים הדיווחים על הפגזות ישראליות כבדות ומבצעים קרקעיים ישראליים במיוחד בדיר אל-בלח ובאזורים סביב בית החולים א-שיפא בעיר עזה. כל אלה גורמים להרג של אזרחים נוספים, לעקירה ולהרס בתים וסוגים אחרים של תשתית אזרחית. לדברי משרד הבריאות בעזה, בין שעות אחר הצהריים של 18 במרס לאתמול בשעה 12:00 נהרגו 93 פלסטינים, ו-142 פלסטינים נפצעו. לדברי משרד הבריאות בעזה, בין 7 באוקטובר 2023 לשעה 12:00 ב-19 במרס 2024 נהרגו בעזה לפחות 31,819 פלסטינים, ו-73,934 פלסטינים נפצעו.

כמו כן משבר הרעב ברצועה מידרדר במהירות, במיוחד בצפון עזה, משום ש”בני אדם נותקו מסיוע מציל-חיים, שווקים קרסו ושדות נהרסו”, כפי שאמר תת-מזכ”ל האו”ם לעניינים הומניטריים ומתאם סיוע החירום מרטין גריפיתס. על פי הממצאים האחרונים 1.1 מיליון בני אדם בעזה צפויים להתמודד עם רעב ברמות אסון ולהיות בסיכון לרעב המוני. זה כולל יותר מ-200 אלף בני אדם בנפות עזה וצפון עזה המצויים בסכנה מיידית של רעב המוני בכל זמן שהוא בין אמצע מרס למאי 2024, משום שהם עתידים למצות כליל את כל אספקת המזון ויכולות ההתמודדות שלהם.

בהתייחסה לתקרית בכנסת, סיעת חד”ש-תע”ל גינתה את “ההתנהגות הבריונית של סגן יו”ר הכנסת חנוך מילביצקי, שבניגוד לתקנון הוריד את ח”כ עודה מדוכן הנואמים לאחר שהביע התנגדות לטבח וההרעבה המכוונת בעזה. ח”כ מילביצקי המשיך בכך שהוציא מהמליאה עוד שניים מחברי הסיעה בגלל השמעת עמדה איתנה נגד הטבח המבוצע בעזה, אותה עמדה שהביעו נגד טבח 7 באוקטובר”. עוד נמסר: “הרג המוני של 25 אלף תינוקות ונשים בעזה הוא טבח. הרעבה היא פשע מלחמה. השתקת מי שזועקים נגד זה, לא תשנה את זה. לא פלא שישראל איבדה את דירוגה כדמוקרטיה ליברלית לפי המדד המוביל V-dem, מדד להערכת דמוקרטיות המודד את אופי המשטרים”.

יצוין שבשל ההפיכה המשטרית והתקפות השרים החוזרות ונשנות על מערכת המשפט, ישראל הוגדרה בפעם הראשונה מאז 1966 כדמוקרטיה אלקטורלית בלבד באחד המדדים החשובים בעולם לבחינת אופי המשטר של מדינות. עד היום נהנתה ישראל מהדירוג הגבוה של “דמוקרטיה ליברלית”. המדד, V-dem, הוא ממאגרי המידע המובילים בעולם למדידת האופי הדמוקרטי של משטרים. המאגר מסווג את מדינות העולם על פי ארבע קטגוריות: אוטוקרטיות סגורות, אוטוקרטיות אלקטורליות, דמוקרטיות אלקטורליות ודמוקרטיות ליברליות. הדירוג שישראל הגיעה אליו – דמוקרטיה אלקטורלית – מצביע על כך שזכות ההצבעה נשמרת במדינה, אך לא נשמרים המחויבות לשוויון, זכויות מיעוט, חופש דיבור או שלטון החוק.

נאומו של ח”כ עודה בצהריים בכנסת:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/951111946727253