restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ תומא-סלימאן על החלטת בן אנד ג’ריס להחרים את ההתנחלויות: הגיע הזמן שיתעורר הוויכוח על הכיבוש

20 ביולי 2021

יצרנית הגלידה בן אנד ג’ריס, שבבעלות תאגיד המזון הרב-לאומי יונילבר, הודיעה אמש (שני) כי לא תמכור את מוצריה בהתנחלויות. “אנחנו מאמינים שזה לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו למכור גלידה של ‘בן אנד ג’ריס’ בשטחים הפלסטיניים הכבושים”, נמסר בהודעה מטעמם. הודעת החברה נמסר כי לא יחודש הרישיון של הזכיינית הישראלית שלהם שמסתיים בסוף השנה הבאה המאפשר לשווק גלידה גם בהתנחלויות. בהודעה נמסר כי שיווק הגלידה בישראל יימשך בהסדר חדש שיגובש.

חברי הכנסת של חד”ש הביעו תמיכה בהחלטת להטיל חרם על ההתנחלויות ויו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, העלה לפייסבוק את תמונתו כשהוא אוחז בגביע גלידה של בן אנד ג’ריס, תחת הכיתוב: “הדיאטה הלכה טוב עד עכשיו”. ח”כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) כתבה בטוויטר כי מדובר ב”החלטה ראויה ומוסרית. השטחים הכבושים הם לא חלק ממדינת ישראל – וההחלטה לא למכור מוצרים בהם היא גורם חשוב בלחץ הנדרש כדי להביא לסיום הכיבוש המתמשך. נקווה שהחלטה זו היא רק סנונית ראשונה. גם גלידה ממש טובה”.

“אני חושבת שהגיע הזמן שמדינת ישראל ואנחנו כאזרחי המדינה נתעורר ונבין שכל המשך הכיבוש והדיכוי של עם אחר מתחיל לגרום לכך שמדינת ישראל תשלם מחיר”, הוסיפה הבוקר בריאיון ששודר ב-103 אף.אם. “הגיע הזמן אולי שיתעורר הוויכוח על עניין הכיבוש”, הוסיפה. “אולי זה יגרום לכמה אנשים לחשוב שהגיע המזן להפסיק יותר מ-50 שנה של כיבוש אלו לא חרמות על המדינה אלא על הכיבוש. הם הצהירו שהם לא מוכרים בשטחים הפלסטיניים הכבושים, כלומר הם מתנגדים לכיבוש”.

“הם אמרו את זה בצורה הכי ברורה, הם מדברים על השטחים הכבושים”, אמרה עוד חברת הכנסת מסיעת חד”ש. על כך שיש אזרחים ישראליים שגרים בהתנחלויות השיבה: “הם מתנחלים, לפי החוק הבין-לאומי הם מבצעים פשע מלחמה. ככה זה לפי החוק הבין-לאומי, ההתנחלויות הן פשע מלחמה, לא אמורה מדינה שכובשת אדמה לא שלה להקים עליה או לשנות בה דמוגרפית או גיאוגרפית את המצב, ומדינת ישראל עושה את זה יום יום”.  “בן אנד ג’ריס לא פקפקו בלגיטימיות של קיום מדינת ישראל”, סיכמה חברת הכנסת, “הם העלו שאלה מוסרית שיש שטחים תחת כיבוש בישראל והם נקראים השטחים הפלסטיניים לפי החוק הבין-לאומי, והם אמרו – ‘שם אנחנו לא נמכור'”.

ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) תקף הבוקר את דוברי ממשלת הימין והמתנחלים שגינו את החלטת חברת המזון. “אתם שזועקים על זכותם של המתנחלים לגלידה – האם זעקתם על זכותם של הפלסטינים למים זורמים, לקורת גג, לחופש תנועה, לפרנסה מכובדת, לשחרור מעול הכיבוש?  ההתנחלויות הן לא חלק מישראל. להחרים אותן זה מעשה לגיטימי כחלק מהמאבק נגד עוולות הכיבוש”, הדגיש.

תנועת שלום עכשיו הגיבה אף היא להחלטה: “החלטת בן אנד ג’ריס מבהירה כי גם אם בימין המתנחלי ימשיכו לנסות להעלים את הקו הירוק, העולם מבחין היטב בין ישראל הריבונית לבין השטחים הכבושים. חברות בינלאומיות מעוניינות לעשות עסקים עם מדינת ישראל, אך לא מוכנות להשלים עם המשך השליטה הצבאית על מיליוני פלשתינים ועם מפעל ההתנחלויות. בממשלת השינוי מבינים היטב את הנזק האדיר שמסב מפעל ההתנחלויות לישראל. מי שרוצה לחזק את הכלכלה הישראלית ולהימנע מחרמות ומביקורת בינלאומית, שיפעל לסיום הכיבוש”.

יצוין שקרן הפנסיה הגדולה ביותר בנורבגיה של עובדי הרשויות המקומיות ומערכת הבריאות הודיעה לפני שבועיים כי משכה את השקעותיה ב-16 חברות שקשורות להתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים – כולל מוטורולה, אשטרום, אלקטרה, פז, דלק, הבנק הבינלאומי הראשון, בנק לאומי, בזק, סלקום ופרטנר. לפי הצהרת הקרן שמנהלת נכסים בשווי של כ-95 מיליארד דולר, “בשיתוף הפעולה עם ההתנחלויות, החברות מפרות את החוק הבינלאומי בפלסטין הכבושה”.

החלטת הקרן התקבלה בהמשך לפרסום רשימת התאגידים הפועלים בהתנחלויות שפרסמה נציבות זכויות האדם של האו”ם בפברואר 2020, שבה רשימת 112 חברות ועסקים שפועלים בשטחים הפלסטינים הכבושים. בין היתר הופיעו ברשימה הבנקים השונים, חברות הסלולר, בזק, חברת מקורות וחברות רב לאומיות כמו “טריפאדוויזר”, “אקספדיה” ו”בוקינג”.

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/104523

https://zoha.org.il/104848