restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חרף האיום האיראני: רבבות הפגינו נגד ממשלת הימין ולמען שחרור החטופים

14 באפריל 2024

חרף איום הטילים האיראני, רבבות השתתפו אמש (מוצ”ש) בהפגנות נגד ממשלת הימין ולמען שחרור החטופים. ההפגנות נערכו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ ובהם תל-אביב, חיפה, ירושלים, קיסריה, באר שבע, נהריה, אילת, כפר סבא, צומת חורפיש, כרכור וגשרים ברחבי הארץ.

בתל אביב נערכו שלושה אירועים מרכזיים: הפגנת ארגוני המחאה בצומת עזריאלי וברחוב קפלן, מחאת משפחות החטופים מחוץ לקריה, ועצרת מטה המשפחות בכיכר החטופים שליד למוזיאון תל אביב. בתום ההפגנה בצומת עזריאלי, צעדו המוחים לעבר הקריה והתאחדו עם מחאת משפחות החטופים. בעקבות הנחיות פיקוד העורף, מארגני ההפגנה הודיעו על פיזור בשעה 23:00.

משפחות החטופים נשאו הצהרה ליד שער בגין של הקריה בתל אביב, וקראו פעם נוספת לפעול להפלת הממשלה. עינב צנגאוקר, אמו של מתן המוחזק בידי חמאס, התייחסה לעדויות של חברי צוות המשא ומתן שפורסמו בשבוע שעבר בתכנית “עובדה”, לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו מעכב את המגעים לעסקה, ואמרה: “העדויות לא הותירו מקום לספק, אתה אחראי להפקרת החטופים בעזה. בגללך נשים ישראליות נאנסות עכשיו בעזה, בגללך גברים ישראלים עוברים עינויים עכשיו בעזה, בגללך נרצחים חטופים בשבי. הם יכלו כבר להיות בבית, אבל אתה טרפדת את העסקה”. “הדברים ששודרו ב’עובדה’, שהם עדות ישירה מבפנים, מוכיחים את מה שאנחנו זועקים: ראש הממשלה נתניהו פועל בנושא החטופים משיקולים פוליטיים אישיים, הוא מטרפד עסקה בכוונת מכוון, לכן הוא מהווה את המכשול לעסקה. וכולנו רואים את התוצאה: המשא ומתן שוב תקוע, והחטופים כבר חצי שנה מופקרים להתעללות ומוות”, הוסיפה.

אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, קראה לשר הביטחון יואב גלנט ולשרים בני גנץ וגדי איזנקוט להדיח את נתניהו ולקדם עסקת חטופים בהקדם. “אם לא תפעלו – דם החטופים המתים בשבי יהיה גם על ידיכם”, הדגישה. מצגר הוסיפה כי “אם הדרך היחידה כרגע להחזיר את כולם היא באמצעות סיום המלחמה, אז כן – סיימו את המלחמה”.

בחיפה אלפים השתתפו בצעדת מחאה שיצאה מרחבת האודיטוריום שבמרכז הכרמל למרכז חורב, שם התקיימה עצרת בקריאה להקדמת הבחירות. בעצרת במרכז נאמו הטייס לשעבר והפעיל קובי ריכטר, תושבת העוטף ופעילת המחאה גל פיחוביץ, ואור שנייברג, קצין מילואים שנפצע קשה בלחימה ברצועה ופעיל מרכזי במחאות נגד הממשלה. שנייברג תקף בנאומו את חברי הממשלה ואמר: “הם נטשו את החטופים שנמקים במנהרות – הם רק רוצים שנעוף להם מהעיניים, אנחנו משעממים אותם”. לדבריו, “גם מי שתמך בהם בקלפיות מבין היום שאין כבר במה להיאחז. גם מי שהרגיש כל חייו שהליכוד זה הבית, נשאר בלי בית”.

רותם פרלמן פרחי התייחסה לפעילים המוסרים העומדים מאחורי המחאות בעיר: “אני רוצה שתביטו סביבכם ותראו איזו קהילה תומכת ומרגשת של אזרחים ותושבים אכפתיים ואקטיביסטיים יצרנו כאן בשנה וחצי האחרונות. על תשתית שהתחלנו לבנות כבר לפני יותר מארבע שנים, הצטרפו אלינו חברות וחברים מחיפה ומהסביבה – יקנעם, פרדס חנה, קיבוץ גבת, משגב, שמשית, שמוכנים לכל משימה.”

בקיסריה נערכה הפגנה סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות של כאלף בני אדם. לפחות עשרה מפגינים נעצרו בעימותים עם שוטרים, לאחר שמפקד תחנת חדרה הודיע כי מדובר בהתקהלות לא חוקית והורה להם להתפנות. שלושה מהמפגינים נעצרו עוד לפני שהתחילה ההפגנה. השלושה הם פעילים במטה “לוחמי כיפור 73” שמסר “זו משטרה פוליטית שמחבלת בכוונת מכוון בזכות המחאה ובחופש הביטוי. אסור לעבור לסדר היום על ההתעמרות ומעצרי השווא שמשקפים את המשך ההידרדרות של הדמוקרטיה הישראלית תחת נתניהו בן גביר וחבריהם. אנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו לקיסריה, לא להיבהל מהמשטרה”. מוקדם יותר השבוע שלחו עורכי דינם של עצורים מההפגנות בקיסריה מכתב למפכ”ל קובי שבתאי שבו טענו כי משטרת חדרה המאבטחת את ההפגנות “פועלת באופן מוטה פוליטי”.

עו”ד גבי לסקי, מצוות ההגנה על העצורים בהפגנות, אמרה בהפגנה בקיסריה כי נתניהו, “במקום לישון על הרצפה בקריה, במקום לצאת לציבור, בורח למקלט האטומי של חברו בווילה בירושלים ושהמדינה תתפוצץ”. לדבריה, “זה בדיוק הדפוס שמסמל את שלטונו – נתניהו דואג רק לשרידותו האישית והפוליטית”.

בירושלים, יצאה צעדה לכיכר פריז ולמקום הגיעו כאלף מפגינים. גם בדרום הארץ נערכו הפגנות למען השבת חטופים. מאות מפגינים נגד הממשלה הגיעו לרחבת המשכן לאמנויות בבאר שבע וקוראים להקדמת הבחירות, ותושבים משדרות והעוטף קיימו עצרת מחאה בצומת שער הנגב בקריאה לקידום עסקת חטופים. בעצרת השתתפו לאה שקדיאל, תושבת ירוחם, רבנית, אשת חינוך ופעילה חברתית; שיפא אלסאנע , עובדת סוציאלית, מנהלת הרווחה במועצת לקייה, פעילה בנשים עושות שלום; ניסים לוי – תושב גיאה, מחנך, מורה וסופר ויונתן רזניק, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון בנגב, מילואימניק ופעיל חברתי.

רזניק אמר בעצרת “בישראל, יש חברה, ויש ממשלה – שמנותקת מהעם. ממשלה שמנסה כבר חודשים לנסות לטאטא מתחת לשטיח את הכישלון הנורא שהביאה עלינו. ממשלה שמנסה להיאחז בקרנות המזבח בעזרת תכסיסים פוליטיים, מחריפים הפילוג שהם מתחזקים כבר שנים בניסיון אכזרי לשמר את הקולות הספורים שעוד נשארו להם. ממשלה שהופכת קידום של תוכניות צבאיות למבצע ברפיח לנושא של ימין ושמאל כדי לקושש מנדטים מהבייס הימני המאוכזב”.

בתוך כך, 40 נציגים ונציגות של משפחות חטופים שלחו הערב מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ובו דרשו ממנה לבחון את כשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנהל את המשא ומתן עם חמאס על עסקה לשחרור חטופים. לדבריהם, קיים “חשד לניגוד עניינים מובהק בין אחריותו הציבורית של נתניהו לשחרור החטופים לבין האינטרסים האישיים שלו בדחיית משפטו ושרידותו הפוליטית”.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128701