restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

טייס חיל אוויר לשעבר וניצול שואה במשט נוסף נגד המצור על עזה

26 בספטמבר 2010

קבוצה של פעילי שלום יהודים מישראל, אירופה וארצות הברית, יצאה ביום ראשון, ה-26 בספטמבר, באונייה מקפריסין הטורקית לכיוון רצועת עזה, במטרה לשבור את המצור על הרצועה. על סיפון האנייה, הנקראת “איירין”, שמונה פעילים, ביניהם שלושה אנשי צוות ושני עיתונאים. אחד מהנוסעים הוא ראובן מושקוביץ, ניצול שואה בן 82. הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המסע אמור להימשך 36 שעות.

ֿהספינה מפליגה תחת דגל בריטי, ועל סיפונה עשרה נוסעים ואנשי צוות הכוללים יהודים מארצות הברית, בריטניה, גרמניה וישראל. האנייה נושאת סיוע סמלי הכולל צעצועי ילדים, ספרי לימוד, כלי נגינה, רשתות דייג עבור דייגי עזה וגפיים תותבות לצורך טיפולים אורתופדיים בבתי החולים בעזה.

בין הנוסעים נמצאים רמי אלחנן, ישראלי ששכל את בתו בפיגוע בשנת 1997 וחבר בפורום המשפחות השכולות, ראובן מושקוביץ, יליד רומניה ניצול שואה שהיה ממקימי היישוב היהודי-ערבי נווה שלום, פסיכולוגית אמריקאית, טייס חיל האוויר לשעבר יונתן שפירא, דוקטור ללימודי יהדות מגרמניה, מורה, וסופרת בריטית שכתבה את הביוגרפיה של הסופר פרימו לוי. קפטן האנייה הוא יהודי מלונדון ואילו הצוות ישראלי.

על פי המארגנים, האנייה תנסה להגיע לחוף עזה על מנת לפרוק את מטען הסיוע במסגרת “פעולה סמלית ובלתי אלימה של סולידריות ומחאה, שמטרתה לקרוא להסרת המצור ולאפשר העברה חופשית של סחורות ואנשים לרצועת עזה וממנה”.

הפעילים מדגישים שבכל מקרה הם לא ינקטו באלימות כלפי החיילים שינסו לעצור אותם. “זוהי אונייה עצמאית לחלוטין שפועלת לבדה על פי עקרונות של אי-אלימות. מטרתנו להגיע לעזה, אבל הפעילים שלנו אינם מתכוונים להיכנס לעימות פיזי כלשהו, ולא יתנו לרשויות בישראל סיבה או תירוץ להשתמש בכוח פיזי או לתקוף אותם”, אמר ריצ’רד קופר מארגון “יהודים למען צדק לפלסטינים”.