restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני ייערך השנה בפארק הירקון בתל אביב

31 במרץ 2023

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני ייערך ב-24 באפריל בפארק הירקון בתל אביב, לראשונה מאז 2019. בשלוש השנים האחרונות התקיים הטקס באופן מקוון, זאת בשל מגפת הקורונה. בטקס, שעורכות זו השנה ה-18 התנועות לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות, צפויות לנאום ארבע משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות.

 לפי שעה לא ברור אם בכוונת שר הביטחון יואב גלנט להקשות על כניסתם לישראל של פלסטינים המעוניינים להשתתף בטקס. בשנת 2019 נערך הטקס בהשתתפות אלפים. שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, סירב לאפשר לפלסטינים תושבי השטחים הכבושים להשתתף באירוע. אך בג”ץ פסק כי יש לאפשר למאה משפחות פלסטיניות להיכנס לישראל כדי להשתתף בטקס. בפעמים קודמות שבהן התקיים האירוע, ערכו אנשי ימין הפגנות אלימות ואף תקפו משתתפים.

מארגני הטקס פתחו קמפיין גיוס משאבים בינלאומי למימון הטקס. במסגרתו הצהירו על כוונתם לגייס כחצי מיליון שקל ועד עתה גויסו כ-200 אלף. “כולנו עוברים ימים לא פשוטים בחודשים האחרונים. אנו עוקבים בעיניים נדהמות אחר המתקפה הנפשעת על בסיסי הדמוקרטיה הפנים-ישראלית. מובילה אותה ממשלה שנבחרה כדי להנהיג את המדינה, ולא כדי לשנות את שיטת המשטר. רבים יוצאים לרחובות כדי למחות על התוקפנות הזאת”, מסרו.

עוד הוסיפו: “גם הפלסטינים שבינינו עוקבים בדאגה אחר הנעשה. שינויים אלה רלבנטיים ביותר גם כלפיהם: ממשלת ישראל קובעת כיצד ייראו חייהם של מיליוני הפלסטינים שחיים מצדה האחר של הגדר. שם, מפעילה הממשלה זה עשרות שנים שלטון צבאי קשה ואכזרי, השולל זכויות אדם ונוטל  חיים כמעט מדי יום”.

יצוין שח”כ צבי סוכות (הציונות הדתית) יוזם חוק שיעניק סמכות לשר האוצר להפחית תקציב לגוף המשתף פעולה עם קיומו של טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני. על פי תיקון 40 לחוק יסודות התקציב, תשמ”ה-1985, מסמיך את שר האוצר להורות על הפחתת תקציב או תמיכה “בשל פעילות נגד עקרונות המדינה”. על פי דברי ההסבר לחוק שיציע ח”כ סוכות, “הסמכות שלעיל תחול גם על מקרים בהם צוין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי האיבה יחד עם הרוגים המשויכים לישות הנלחמת בישראל”.

“ציון יום הזיכרון להרוגים מישות הנלחמת בישראל, הם חילול היום הקדוש, פגיעה במשפחות השכולות, ופגיעה ממשית בסמלי המדינה וערכיה”, נכתב בהסבר לחוק של סוכות. “ולכן אין לאפשר לגופים אשר נתמכים כלכלית על-ידי תקציב המדינה לממן פעילויות או ליתן חסות במסגרתן לפעילויות שיש בהן משום זילות הזיכרון ע”י שיתופו יחד עם חללים של מדינה או ישות הנלחמת בישראל”.

מלוחמים לשלום הגיבו: “טקס יום הזכרון הישראלי פלסטיני הוא דרכן של משפחות שכולות לזכור את יקיריהן שאיבדו במלחמות ישראל, ולאף ממשלה אין זכות להכתיב לאבלים כיצד להתאבל. אנחנו רואים בחקיקה כזאת חלק בלתי נפרד מההפיכה המשטרית שמתחוללת בימים אלה בארץ, חקיקה שבאה לשלול חופש ביטוי ולהכתיב בכוח התנהלויות במרחב הציבורי – ומצפים מהציבור הנאבק בחקיקה הרעה הזאת להיאבק איתנו גם בניסיון ההשתקה הזה”.

תרומות לקיום טקס הזיכרון המשותף: https://bit.ly/40v1eWQ