restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יום הדיור הציבורי: “לא פקידים רעי לב אלא מדיניות רעת לב”

17 ביולי 2012

ביום שלישי, ה-17 ביולי, התקיים בכנסת כנס חירום בנושא הדיור הציבורי בהשתתפות מעל 120 פעילים, זכאים לדיור הציבורי ודורשי דיור, וחברי השדולה לדיור הציבורי בכנסת בראשות ח”כ דב חנין, ח”כ אורלי לוי אבוקסיס וח”כ מירי רגב, בשיתוף הפורום למען הדיור הציבורי. בכנס הסוער נשמעו קריאות לשר הבינוי והשיכון, ח”כ אריאל אטיאס, אשר לא נכח בדיון, להתפטר.

ח”כ דב חנין, יו”ר השדולה, פתח ואמר כי: “אם מישהו חשב שהבעיות של המחאה מאחורינו – האירועים של השבוע האחרון הדגישו שוב את הצורך במאבק ובמחאה שריר וקיים וקודם כל בתחום הדיור”. בהתייחס למשה סילמן, הדגיש ח”כ חנין את “הזעזוע שאדם בישראל מצא עצמו במצב שכל הדלתות נסגרות בפניו. יותר מדי אנשים מרגישים שכל הדלתות נסגרות בפניהם. למשבר הדיור בישראל ישם פנים ושמות, של נשים, של ילדים, של אנשים שעובדים ושאינם עובדים. קבוצה גדולה מדי בחברה הישראלית מוצאת עצמן במצוקת דיור קיצונית. כשמדובר בכ”כ הרבה מקרים זה כבר ברור – זה לא טעות אלא מדיניות.

“שמענו היום סיפורה של אם חד הורית לילד הסובל מאוטיזם המשקיעה את כל זמנה בטיפול בו, אשר מצאה עצמה ללא קורה גג. כשפנתה למשרד השיכון נענתה כי אם רוצה סיוע צריכה להביא עוד שני ילדים. לא מדובר בפקיד רע לב. אלא במדיניות רעת לב. אלה הקריטריונים, זוהי השיטה.

“מיליארדי שקלים נכנסו למדינה ממכירת עשרות אלפי דירות הדיור הציבורי. אבל הכסף הזה לא שימש לבנייה או רכישה של דירות ציבוריות אלא למטרות שונות לחלוטין: כספים לסוכנות, לאוצר ולכבישים בשטחים. מלאי הדירות הצטמצם והקריטריונים הוקשחו.

“אנו קוראים להפסקה מיידית של כל הפינויים, לסיוע ריאלי בשכר דירה, לשקיפות בכל מנגנוני הדיור הציבורי, להרחבת מעגל הזכאים ולשיקום מערך הדיור הציבורי באופן רוחבי.

“אך לא נסתפק ב’חוקי עניים’ בלבד, רצוננו בחוקי רווחה שלא נותנים מענה רק לקבוצה הולכת וקטנה של אנשים הנמצאים במצוקה הקיצונית ביותר. בכוונתי לקדם בשבועות הקרובים חוק ‘דיור חברתי’ אשר יציע מגוון של פתרונות לרצף הבעיות הקיימות בתחום הדיור, כאשר היקף מחויבות המדינה יעמוד בקשר ישיר עם מידת חומרתה של הבעיה. בקצה האחד של הרצף נמצאים מצבי המצוקה הקיצוניים ביותר ובקצה השני קבוצות שצריכות עזרה זמנית בשכירות הוגנת. ברצוננו לקדם שינוי עמוק ומשמעותי בשוק הדיור”.

ח”כ אורלי לוי אבוקסיס הוסיפה שהקצאת הכספים שנועדו לדיור הציבורי לטובת מטרות אחרות, לא נעשה בהחלטת שר אלא בידי פקיד, “פקידי הממשלה צריכים לקיים את החלטות הממשלות הנבחרות. כאשר ממשלה במדינת ישראל מקבלת החלטה, אין שום ביטחון שאכן המדינה תקיים את ההחלטות האלה”. לאחר מכן עלתה לדבר הגברת ויקי וענונו, אם חד-הורית ופעילה חברתית במאבק הדיור הציבורי בירושלים: “לא נסתפק יותר בפירורים שהממשלה ושר השיכון נותן לנו. אנו רוצים להיות חלק ממקבלי ההחלטות”.

אחריה דיברה הגברת זהבה גרינפלד שהציגה מכתב שכתבה לשר הבינוי והשיכון, ח”כ אריאל אטיאס. הגברת גרינפלד ביקשה מהנוכחים בכנס לחזור אחר דבריה וכך עשה הקהל: “מר אטיאס ממשלתך יצרה מצב חירום. המעשה של משה סילמן אינו טרגדיה אישית. לאלפי אזרחים אין ביטחון בקורת גג. ובכיום בכבוד. אנו פעילות ונפגעות הדיור הציבורי תובעים ממך להציג פתרון מיידי. מי שמתגורר ברחוב ולא מצליח להתקיים בכבוד. מי שנתון בהתעללות החברות המשכנות. אינו יכול לחכות. אנו דורשים ממך לבצע את תפקידך. להגדיל מיידית את מלאי הדירות הציבוריות. לשכור דירות על-ידי הממשלה. לרכוש דירות ולבנות ועד אז סיוע בשכר דירה לשלם שכר דירה סוציאלי. לעצור מייד את צווי הפינוי ולבחון את החובות המנופחים שמציגות החברות המשכנות כתירוץ לפינוי. מר אטיאס, אל תוותר או שתתפטר”.