restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יו”ר הכנסת ביטל את הכנס ‘חברון תחילה’ לפינוי ההתנחלות בעיר; חברי הכנסת: המפגש יתקיים כמתוכנן

21 בנובמבר 2018

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד הורה היום (רביעי) לבטל כנס שהיה אמור להתקיים ביום שני הקרוב במשכן הכנסת שבו ח”כים מחד”ש ומרצ ייקראו לפינוי התנחלות בלב חברון הפלסטינית. מלשכת אדלשטיין נמסר “לא יתאפשר לעשות כנס ביום שני מכיוון שנשיא צ’כיה מגיע לביקור בכנסת וינאם במליאה. כל המפגשים שתוכננו בוטלו”.

יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה וחבר סיעתו דב חנין (חד”ש) יחד עם ח”כ מיכל רוזין (מרצ) יזמו את הכנס תחת הכותרת “חברון תחילה”, שבו ייקראו לפינוי מידי של המתנחלים מחברון. בין הנואמים שהוזמנו לכנס: חגי אלעד – מנכ”ל בצלם, פעילי שוברים שתיקה, שלום עכשיו, יש דין ותנועות שלום נוספות. לכנס הוזמנו גם פלסטינים רבים תושבי חברון אך השתתפותם תלויה באישורי כניסה לישראל שמונפקים על ידי המינהל האזרחי.

יוזמי הכנס ח”כ עודה, ח”כ רוזין, וח”כ חנין מסרו כי “ההתנחלות בחברון היא ביטוי של מדיניות ממשלתית הרסנית המשקיעה תקציבי עתק ומסכנת חיי אדם כדי לחזק ולשמור על קומץ מתנחלים קיצוניים. פינוי ההתנחלות בחברון הוא צעד הכרחי לפתרון מדיני וסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני”. עוד הם מסרו כי הכנס יתקיים כמתוכנן והוסיפו “הכנסת איננה רכוש של היו”ר או של הימין הקיצוני. כל עוד המתנחלים נמצאים בחברון נמשיל לקיים את הכנס”.

ח”כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב להחלטת אדלשטיין ואמר כי הוא “מברך לשלום את ידיד ישראל נשיא צ’כיה מילוש זמאן, על הגעתו לכנסת ישראל ביום שני הקרוב. הנשיא זמאן הודיע כבר על כוונתו לפתוח נציגות בירושלים ובכך מחזק את מעמדה של בירת הנצח של העם היהודי, אך בלי משים הגעתו גם מחזקת את מעמדה של עיר האבות: הוא גרם לביטול כנס השמאל הקיצוני שרצה לקרוא להחרבת היישוב היהודי בחברון. הנשיא זמאן, הגעת בול בזמן”.

בהזמנה לכנס נכתב: “כבר 50 שנים שקומץ מתנחלים בלב־ליבה של האוכלוסייה הפלסטינית בחברון מובילים את הממשלה להנהיג משטר הפרדה אכזרי, פיזי ומשפטי, על האוכלוסייה הפלסטינית. מאות חיילים נשלחים על ידי הממשלה לבצע את ההפרדה בפועל, תקציבי ענק מושקעים לטובת אותו קומץ, על חשבון הציבור, והחיכוך בין האוכלוסיות מוביל למציאות הרסנית של אלימות, לאירועים קיצוניים דוגמת טבח ברוך גולדשטיין ופרשת אלאור אזריה, ולאובדן חיי אדם – יהודים ופלסטינים”.

בעמוד הטוויטר שלו, פרסם ח”כ חנין טופס הקורא לפעילי שלום להירשם לכנס ולהתייצב בעד הקריאה להשמדת היישוב היהודי בעיר האבות. בעקבות כך, פרסם יוגב טופס מקביל שיאפשר גם לפעילי ימין להירשם למפגש – בניסיון לפוצץ אותו.