restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יותר מ-5,000 הפגינו בשייח ג’ראח

6 במרץ 2010

יותר מ-5,000 פעילי שמאל וזכויות אדם, יהודים וערבים, הפגינו במוצ”ש (ה-6 במרץ) בעצרת ענק בשכונת שייח ג’ראח במזרח ירושלים נגד פינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן וההתנחלויות היהודיות במזרח העיר. המפגינים החזיקו דגלים אדומים, דגלי ישראל ופלסטין, וקראו “יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים” ו”אין קדושה בעיר כבושה”. תחילה התכנסה ההפגנה במגרש הכדורגל בשכונה, ולאחר מכן צעדו מפגינים למרכז השכונה. בין המפגינים נכחו מאות פעילי חד”ש.

ח”כ ד”ר דב חנין (חד”ש) אמר בהפגנה: “באנו לכאן כדי להגיד בקול ברור שהכיבוש מסכן את הדמוקרטיה והורס את החברה. לא ויתרנו ולא נוותר על החלום של שני עמים החיים בחופש בארץ הזו. לא נוותר על החלום של שתי מדינות לשני עמים ושתי בירות בירושלים. באנו לומר שאיננו מתכוונים להפסיק להיאבק. נאבק על הארץ הזאת, נאבק על השלום, נאבק על הדמוקרטיה ואנחנו גם ננצח”.

מוסי רז, לשעבר ח”כ מטעם מרצ, אמר: “‪זאת ההפגנה המשותפת הכי גדולה שהייתה בעשור האחרון של יהודים ופלסטינים יחד. באנו להגיד לכל המשפחות הפלסטיניות שנזרקו מבתיהו לא לדאוג, אנו נמשיך להפגין עד שתחזרו לבתי‬כן”. בקרבת מקום התכנסו כמאה חרדים ופעילי ימין, בינהם חברי הכנסת של סיעת “האיחוד הלאומי”.

העצרת התקיימה לאחר מספר חודשים של הפגנות שבועיות במקום, שהתאפיינו באלימות משטרתית ומעצרי שווא של המשטרה. ביום חמישי (ה-4 במרץ) קיבל בג”ץ עתירה של המפגינים נגד החלטת המשטרה לאסור עליהם להפגין במקום. נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, אף מתחה ביקורת חריפה על החלטת המשטרה.

לאתר המאבק בשייח ג’ראח